Avatar billede simonj Nybegynder
16. marts 2002 - 18:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Counter-strike

Goddag,

Min computer fryser i OpenGL-programmer. Det drejer sig om Counter-Strike og Quake 3. (har ikke testet andre spil) Jeg har prøvet følgende;

- Mange forskellige OS. Windows 98, Windows ME, Windows 2000 og Windows XP. (intet hjalp)
- Mange forskellige Detonator-drivere (intet hjalp) (ja, jeg HAR installeret chipset/agp-drivere)
- Sætte ned til 2x agp (hjalp ikke)
- Sætte OpenGL farvebits til henholdsvis 16, 32 og 'vælg automatisk'. (hjalp ikke)
- "nedclocke" til 900 MHz. (hjalp!! - men ydelsen faldt, hvilket jeg ikke kan have.)

Før i tiden kunne jeg sagtens køre 1200 MHz uden at den frøs. Når den fryser kommer der enormt høje skrattelyde ud af højtalerne.
Det drejer sig om en 1200 MHz Athlon Thunderbird på ECS bundkort (SIS-chipset). Det skal nævnes at der under ingen omstændigheder er varmeproblemer, hverken på cpu, system eller grafikkort.

Systemet er som følgende:
.1200 MHz amd
.ECS bundkort (sis-chipset)
.Geforce 2 MX400 grafik
.512 DDR ram

Er det en hardwarefejl? Kan det rettes? Jeg giver 200 points til den geniale person der kan løse dette problem. På forhånd mange tak.

- Simon
Avatar billede well_r Nybegynder
16. marts 2002 - 18:52 #1
hehe.. jeg kører sq da med en pentium 3 550mhz .. her går det sq fint :)
hvorfor ikke bare komme ned på en 900mhz :o)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. marts 2002 - 18:57 #2
du kan prøve at gøre din swap fil større?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. marts 2002 - 19:07 #3
har haft nogenlunde samme problem..

øgede størrelsen på min swapfil..og det hjalp :D
Avatar billede blitzzer Nybegynder
16. marts 2002 - 19:13 #4
hehe jeg kører med 550mhz og mindre grafikkort og det køre bare det lagger bare lidt:)
Avatar billede simonj Nybegynder
16. marts 2002 - 19:23 #5
Bundgaard >> hvordan gør man det?

well_r og blitzzer >> jeg skal bruge stabil 100 fps :/
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. marts 2002 - 19:49 #6
simonj > det virkede så ikke forstår jeg :I
Avatar billede blitzzer Nybegynder
16. marts 2002 - 20:05 #7
simonj du kan også få det ligesom mig stabile 30fps *GG*
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
16. marts 2002 - 20:07 #8
simmonj>> Jeg tror det er dit grafikkort har haft samme problemer
med mit mx400 jeg har fået et 32mb nu kør det fint.
2mx400 kræver meget power fra bundkortet.
Avatar billede initializing Nybegynder
16. marts 2002 - 20:11 #9
Nu har jeg hørt en masse om nogle SWAP filer... Men hvad f*nden er det? =)
Og hvad skal en større SWAP fil hjælpe osv.?
Avatar billede well_r Nybegynder
16. marts 2002 - 21:48 #10
hehe.. jeg kører med 25fps i gennemsnit vil jeg tro :)
Avatar billede razorgoose Nybegynder
16. marts 2002 - 21:59 #11
hvor mange ram blokke har du i,da nogle af ECS bundkort ikke kan køre med 2 blokke på samme tid,medmindre du flasher din Bios:))
og jeg ved det da jeg selv har haft sådan et board og et par kammerater har det nu,vi skulle alle sammen flashe den,og den frøs hele tiden..
det var forretningen der fortalt mig dette "lille" problem:)

Razorgoose
Avatar billede simonj Nybegynder
17. marts 2002 - 00:06 #12
mine ram består af en blok 512 DDR (2100)
Avatar billede simonj Nybegynder
17. marts 2002 - 00:07 #13
jeg tror jeg har fundet problemet nu - mit lydkort (!?!=!!). Jeg bruger nu onboardlyd istedet for mit sblive, men jeg må se om det holder..
Avatar billede dexo Nybegynder
18. marts 2002 - 19:44 #14
Prøv at hente det nyeste Liveware da den gamele ikke har det godt hvis din maskine er hurtiger ind 1000Mhz
Avatar billede simonj Nybegynder
19. marts 2002 - 13:14 #15
creative's driversektion er noget af det ringeste siden enhedslisten - kan du ikke give et direkte link?
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. marts 2002 - 17:02 #16
Lukker du ikke lige det her spørgsmål?
http://www.eksperten.dk/spm/177954
Avatar billede dexo Nybegynder
20. marts 2002 - 09:42 #17
det ser ud til at være slut med liveware men jeg har en liveware 3 et eller andet sted og den skulle virke jeg sender dig lige et link når jeg har fået den lagt op et sted hvor du kan downloade den
Avatar billede simonj Nybegynder
13. april 2002 - 19:52 #18
tjah..