Avatar billede shjorth Nybegynder
16. marts 2002 - 18:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

3DS sourcecodes...?

Er der nogle der har et link til en side hvor man kan hente nogle 3DS kildekoder, som man kan se lidt på???
Avatar billede initializing Nybegynder
16. marts 2002 - 18:50 #1
Hvad er 3dS for et program?
Avatar billede shjorth Nybegynder
16. marts 2002 - 19:07 #2
hmmm. 3d studio max
Avatar billede geek Nybegynder
17. marts 2002 - 00:16 #3
Mener du kildekoder til 3D Studio Max ?
eller
Hvordan formatet 3ds er opbygget ?
Avatar billede geek Nybegynder
17. marts 2002 - 00:19 #4
Hvis du mener kildekoder til programmet, bliver det ski nok lidt svært at finde, undtagen til linux (hvis den Max version er kommet endnu).
Men du kan vel altid disassambler 3D max, Hvis altså du kan bruge asm kildekode ?
Avatar billede shjorth Nybegynder
17. marts 2002 - 01:15 #5
altså f.eks en film.. så vil jeg have .max filen
Avatar billede geek Nybegynder
17. marts 2002 - 19:30 #6
Jeg fatter IKKE en meter !!
Vil du have nogle kildekoder eller nogle max filer ??
Hvis du leder efter max filer så prøv her
http://www.3dcafe.com/asp/meshes.asp
Avatar billede geek Nybegynder
17. marts 2002 - 19:31 #7
Eller mener du at du vil have max filer til f.eks. BugsLife eller ToyStory ?
Avatar billede shjorth Nybegynder
18. marts 2002 - 13:40 #8
Ligesåvel som du kan downloade kildekoder til PHP, kan man downloader KILDEKODER til 3DS.. Altså måske en iflm i MAX format, så jeg kan se hvordan den er lavet!!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 16:05 #9
3DS er altså et fil-format! Hvis du snakker om kildekode til 3D Studio Max så bør du have den store penge-pung parat - for det koster mange knaster at få lov til at få en smugkig baf ved 3D Studio Max!
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 16:09 #10
Du kan da ikke downloade kildekode til, hvordan en film er lavet i Studio Max... det er da noget vrøvl!!! :-) (måske har jeg misforstået noget)
Avatar billede cure_ Nybegynder
25. marts 2002 - 10:29 #11
Jeg tror godt jeg ved hvad han mener ..
Han har set en computeranimeret film, og kunne godt tænke sig at få MAX-filerne til scenerne i filmen... Hvis altså filmen er lavet i 3D Max ..

Men jeg tror desværre ikke filmkompagnierne lægger deres film til fri download på nettet .. Heller ikke i Max-filer.. Ellers kunne man jo bare render scenerne selv, og se filmen ! :)
Avatar billede geek Nybegynder
26. marts 2002 - 16:51 #12
Cure >> :) tror ikke du gad at vente på du fik renderet sådan en film...
Vil nok tage måneder eller år at rende på de maskiner vi har til rådighed !!

Hvis spørgsmålet skal forståes som Cure fortolker det, skal du ikke regne med at finde en max fil. da filmene normalt er sammensat af en hel stak scener som er lavet hver især og bagefter sat sammen.
Og hvis du fik fat i en sådan max fil, ville du sansynligvis ikke få det helt store ud af den da det meste sansynligvis er smadret sammen til en mesh.
- okay du kunne måske lære lidt om lys og materialer, men ellers...
Avatar billede geek Nybegynder
26. marts 2002 - 16:52 #13
Eller vil du til at programmere scripts i 3D max ???
Avatar billede cure_ Nybegynder
27. marts 2002 - 12:37 #14
Geek: Ja, det ville tage sin tid ;)
Avatar billede shjorth Nybegynder
16. april 2002 - 17:27 #15
:( Jeg har opgevet det!
Skriv hvis i føler jeg snydt :)
Avatar billede cure_ Nybegynder
17. april 2002 - 07:29 #16
Arj, de fem point kan vist ikke gøre den store forskel :)