Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 09:53 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

3dfx problemer

Jeg har problemer med mit innovision mighty 3d 2 kort. Jeg  har sat det i men ingen af spillene jeg har kører 3d. grafik. Det er en pentium2 450 mhz. 64 ram, 8 mb agp. der var en lille ledning tilovers men den kunne ikke sidde fast på noget i computeren kun 3d. kortet.
Hvad kan der være galt.
Avatar billede m-jensen Nybegynder
16. juni 1999 - 10:04 #1
Du har sat kortet i men har du installeret drivere.??
Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 10:06 #2
Hvad OS køre du med ?
Avatar billede floffy Nybegynder
16. juni 1999 - 10:09 #3
Altså ledningen (broen) skal sidde fra 3dfx-kort til skærmkort. Skærmen skal sættes i 3dfx-kort.

Håber det er løsningen.
Avatar billede snowball Novice
16. juni 1999 - 10:18 #4
Hvis stikket har samme form som skærmstikket, så skulle det meget gerne løse problemet.
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 11:36 #5
Jeg har ikke installeret drivere!! kan man downloade dem på nettet??
Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 11:39 #6
De skulle gerne være med kortet
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 12:40 #7
Skærmkortet er det agp-kortet???
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 12:42 #8
Driverne er med men vil ikke installeres!!  Men jeg har nogle fra et kort (Af samme type) så det burde ikke være driverne!!
Avatar billede m-jensen Nybegynder
16. juni 1999 - 12:50 #9
Prøv lige at åbne enhedshåndtering og se om Windows i det hele taget har fundet kortet. hvis den har det skal du installere de drivere der fulgte med kortet.
Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 12:51 #10
Der skal gå et kabel skærmkoret til 3d kortet og så fra 3d til monitoren
prøv at lægge driverne ind igen fra enhedshåndteringen (denne computer, enskaber)
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 13:28 #11
Den har ikke fundet kortet!!
Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 13:33 #12
Kig under, andre enheder i enhedshåndtering, står der nogle enhed
Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 13:34 #13
Hvilket OS kører ud med ?
Avatar billede m-jensen Nybegynder
16. juni 1999 - 13:38 #14
Først får du windows til at søge efter nyt hardware (kontrolpanel / Tilføj ny hardware) hvis den finder kortet installerer du det medfølgende software.
hvis windows ikke finder noget kort kan det være du er kommet til at acceptere dit nye kort under opstart og så vil det ligge i enhedshåndtering under folderen andre enhedder. ligger den der skal den slettes og computeren genstartes. så vil windows kunne se kortet igen.
Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 13:43 #15
Hvis den ligger under andre enhed , så loader du bare driver ind igen, under enskaber på kortet
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 13:55 #16
jeg har prøvet at finde den med Tilføj ny hardware den vil ikke findes!!

Og den ligger ikke derinde nu!!

Da jeg købte det fulgte der en lille ledning med 5 cm. hvad skal den??
Den kan ikke komme ind i agp-kortet (den sidder ihvertfald ikke på alle benene),Skal man tage en ledning som sidder i komputeren???
Avatar billede m-jensen Nybegynder
16. juni 1999 - 14:00 #17
har du i enhedshåndtering noget liggende i folderen andre enhedder??

Avatar billede dres Nybegynder
16. juni 1999 - 14:08 #18
Beskriv ledningen der fuldte med !
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 15:14 #19
Nej jeg har ikke en folder der hedder andre enheder!!

ledningen er ca. 5 cm. lang og er faktisk 34 små ledninger hvor de 4 inderste er byttet rundt. Den passer ind i 3d-kortets slot.
Avatar billede sirius Nybegynder
16. juni 1999 - 16:37 #20
er det ikke den som skal side inde i computeren..
Den skal du kun bruge hvis du vil køre sli mode (når man har to ens 3dfx kort)
Avatar billede qwa Nybegynder
16. juni 1999 - 16:48 #21
Du skal ikke bruge det stik du har til overs det er kun til hvis du har 2 af de samme 3d kort i.

På cd'en skulle der gerne være en setup fil eller moget li. og den skal du køre også installere den selv driver og alt det andet.
Avatar billede machholdt Nybegynder
16. juni 1999 - 18:34 #22
qwa>> Ja men kan jeg ikke hente drivere fra nettet?+ og hvad er adressen ??
Avatar billede qwa Nybegynder
16. juni 1999 - 19:13 #23
Machholdt>> Du skal heller ikke hente dem fra nettet de skulle gerne ligge på den cd du fik med hvis du fik en med som du gerne skulle.

Hvad er det fulde navn på dit 3Dfx kort??
Avatar billede dres Nybegynder
17. juni 1999 - 06:40 #24
Det lille kabel er til hvis du har 2(3d)kort så kan du linke dem sammen og få en højre opløsning
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 09:04 #25
Halløjsa....Tidligt på arbejde, hva' Dres *GG*
Avatar billede dres Nybegynder
17. juni 1999 - 09:09 #26
Jep så kan man også gå lidt før
Avatar billede machholdt Nybegynder
17. juni 1999 - 12:59 #27
Det fulde navn er : innovision mighty 3d II.
Avatar billede miciver Nybegynder
19. juni 1999 - 22:34 #28
Henvend dig der hvor kortet er købt, og få driveren udleveret. Sørg for at driveren understøtter dit styresystem.

Michael