Avatar billede farouche Nybegynder
16. marts 2002 - 17:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Brænder fryser XP

Hej Alle

Jeg har et lille problem eller skulle jeg kalde det stort...

Jeg har lige installeret Win XP på min maskine med en Plextor 16x IDE brænder.

Brænderen sidder som sekundær enhed på et Promise Ultra 100 IDE controller kort.

Problemet er at, når jeg smider en brændbar skive i brænderen så skifter XP musepilen til et eller andet CD ikon, og der går ca 5 sekunder hvorefter systemet fryser totalt og jeg er nødt til at tage nødstoppet.
Dette sker hver gang jeg kommer en tom skive i brænderen.

Nu ved jeg at win XP selv kan brænde skiver, hvilket måske er derfor den prøver at reagere på at jeg lægger en skive i drevet.

Er der nogen derude der har oplevet noget lignende, og ved nogen evt. hvad der kan gøres ved det.

Ved godt at det kan skyldes så mange ting, men hvis det er et problem der er en generel løsning på ville det være rart.

På forhånd tak

Avatar billede dalle777 Nybegynder
16. marts 2002 - 17:38 #1
Jeg HAR samme problem, men jeg holder min SHIFT tast nede så starter det ikke !!!

Daniel
Avatar billede farouche Nybegynder
16. marts 2002 - 17:39 #2
ok...
kan man ikke slå det fra permanent
Avatar billede farouche Nybegynder
16. marts 2002 - 17:40 #3
Så vidt jeg husker er der et sted hvor man kan slå XP's brændermuligheder fra, men jeg kan ikke lige finde det, med da jeg prøvede det sidst hjalp det ikke så vidt jeg husker.
Avatar billede farouche Nybegynder
16. marts 2002 - 18:39 #4
>> dalle777

Jeg har prøvet det lille trick med shift tasten men det ser ikke ud til at gøre den store forskel, den fryser stadig  :o(

Fandt forresten det der jeg nævnte med at slå brænderfunktionen fra i XP, det var under properties på drevet i exploreren.

Her kan man også slå det fra at den skulle reagere automatisk på blanke CD'er, men heller ikke det gør en forskel da den alligevel reagerer når jeg smidder en skive i (det burde den da ikke).

Ved ikke lige hvad jeg kan gøre...
Avatar billede fjamze Nybegynder
17. marts 2002 - 00:45 #5
Kort og godt råd, ,Windows xp socks og er alt for bøssed, brug windows 2000, det er midt råd....
Avatar billede farouche Nybegynder
17. marts 2002 - 11:01 #6
Mange tak det vil jeg så gøre....

Noooooooot :o/
Avatar billede chalde Seniormester
17. marts 2002 - 13:25 #7
xp styrer.... 2000 sucks
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:54 #8
Der ligger en opdatering til problemet i Microsofts Knowledge Base. Desuden kan du finde noget om det på www.fireburner.com jeg mener det ligger under FAQ. Jeg har selv haft samme problem og fandt en løsning i MS KB
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:56 #9
Alternativt kan du kigge i Fireburner Message Board...Det var det jeg fandt siden på MS KB
Avatar billede farouche Nybegynder
21. marts 2002 - 12:59 #10
Mange tak, endelig noget der ser ud som om det kan bruges...

Men, jeg har kigget lidt rundt men kan ikke rigtig finde det du nævner, kan du evt. være lidt mere specifik.
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 14:24 #11
Avatar billede farouche Nybegynder
21. marts 2002 - 14:33 #12
mange tak :o)

Kigger på det når jeg kommer hjem
Avatar billede farouche Nybegynder
21. marts 2002 - 16:55 #13
Tjaaaah

Hentede filen, kørte install.bat, den istallerede ASPI32.SYS og WNASPI32.DLL.

Men mit problem er der stadig...
  :o(
Avatar billede farouche Nybegynder
21. marts 2002 - 17:50 #14
så fik jeg søreme løst problemet.

Og hvad gjorde jeg så ?

Jeg slyttede såmænd bare min brænder over på min main controller og flyttede cd rom drevet over på Promise controlleren.
Avatar billede farouche Nybegynder
21. marts 2002 - 17:51 #15
Men dennisbp skal da have lidt point for sin ihærdighed...
Avatar billede dennisbp Nybegynder
22. marts 2002 - 08:38 #16
Mange tak