Avatar billede dalle777 Nybegynder
16. marts 2002 - 16:47 Der er 10 kommentarer

1024 KB ADSL

Jeg overvejer at købe ADSL!!!
Men hvordan deler man forbindelsen til fx 4 pc'ere ???
Sker det bare gennem en switch/hub ???

Ovenikøbet skal jeg vide om jeg kan begrænse brugen fra de enkelte computere (4 ialt) til henholdsvis 128,128,128 og ubegrænset ???

Daniel
Avatar billede sippo Nybegynder
16. marts 2002 - 16:52 #1
jeg bruger en miniswitch men jeg har kun to computer.den deller det selv op så man får den kræft man skal bruge.om man kan dele det op det ved jeg ikke.
Avatar billede carpediem Nybegynder
16. marts 2002 - 17:01 #2
Ja, du kan sagtens dele din ADSL forbindelse via en switch eller hub.

Hvis du skal begrænse hastigheden på de enkelte computere, så skal du til at kigge på en proxyserver løsning.
Avatar billede dalle777 Nybegynder
16. marts 2002 - 17:22 #3
KAn man ikke bestemme det på de enkelte pc'ere ???
Avatar billede sippo Nybegynder
16. marts 2002 - 18:09 #4
hvorfor?
Avatar billede dalle777 Nybegynder
17. marts 2002 - 14:03 #5
vi har 4 computere herhjemme. og hvis vi får ADSL gider jeg ikke have mine søskende til at tage hele forbindelsen !!!
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 10:26 #6
Køb en switch og det med at dele forbindelsen op, ville også være at foretrække, ved ik helt hvordan man gør! sry :/
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 10:27 #7
Forresten så fordeler switchen selv forbindelsen!!!
Avatar billede -tb-ice-t Nybegynder
20. marts 2002 - 12:43 #8
carpediem har ret brug en proxy:)
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 15:23 #9
Hvis manden nu ik lige har en xtra comp til en linux station?
Avatar billede characterx Nybegynder
24. marts 2002 - 14:54 #10
dalle777: Du skal bare købe en switch med Mangement funktion, så er det intet problem at sætte hastighedsbegrænsing på de enkelte computere. Problemmet er bare at en sådan switch koster $$$$ :D -- Så den med poxy'en er nok billigst, hvis du virklig ønsker at lave det. - En box til at køre noget linux poxy, kan klares med en 486 hvis det er.

- TNN