Avatar billede tafkac Nybegynder
16. marts 2002 - 15:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny PC giver hovedpine.

Jeg har været ved at samle en PC for en kammerat og det som jeg regnede med ville tage en halv time har nu efterhånden taget 14 dage. Det første jeg gjorde efter at have samlet skidtet, var at installere win98se.. det gik ikke så godt, for godt nok fik jeg gennemført installationen, men ikke uden en masse fejl, bl.a. i kernel32 og jeg måtte genstarte flere gange for at blive færdig med installationen. Så prøvede jeg at installere WinXP og da XP genstartede maskinen for at fortsætte installationen, gjorde den jo klar til at fortsætte, men så frøs tastaturet og jeg kunne af gode grunde ikke fortsætte installationen. Det er så endelig lykkedes mig at installere XP, ved at sætte harddisken i min egen comp., og det kan også køre ind nu, men går kold under f.eks. spil, installering af 3Dmark og ved længerevarende kopiering af filer. Min teori er at det er bundkortet som har en eller anden defekt, da jeg har prøvet med forskellige ram i forskellige slots og har også prøvet med et andet grafikkort..

nå ja, I må jo nok hellere også vide lidt om indholdet..
Chaintech 7AJA2 bundkort
Duron 1200 mHz
256 mb pc133
40GB maxtor hd
realtek netkort
GeForce2 32 MB

Nu vil jeg ellers krydse fingre for at der er nogen som har et løsningsforslag jeg endnu ikke har prøvet..

TafkaC
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 15:29 #1
CPU-køleren fungerer ikke.
Avatar billede chrede Nybegynder
16. marts 2002 - 15:36 #2
hvilken køler sidder der på CPU ?
Avatar billede dar Nybegynder
16. marts 2002 - 15:43 #3
Chaintech 7AJA2 bundkort <- Så kan det vel også kun gå galt...
Avatar billede halifax Nybegynder
16. marts 2002 - 15:52 #4
Og nyeste drivere til bundkort/chipset er indlæst? Bios indstillinger er foretaget, evt. ved Load Failsafe Defaults eller Load Default settings, what ever det hedder i jeres bios?
Avatar billede mjl Nybegynder
16. marts 2002 - 17:22 #5
schulze> Hvis køleren på en AMD-CPU ikke virker, vil der gå ild i lortet. Det har adskillige tests vist!!! :o)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 17:27 #6
mjl>Vrøvl
Avatar billede chrede Nybegynder
16. marts 2002 - 17:30 #7
mjl>> der går kun ild i lortet hvis du fjerne kølerprofilen, hvis blæser ikke køre som den skal, bliver system bare ustabilt!
Avatar billede mjl Nybegynder
16. marts 2002 - 17:43 #9
Jow jow.....man har det sandelig på film - do...!!!
Avatar billede chrede Nybegynder
16. marts 2002 - 17:45 #10
har du kigget ordentlig på det videoklip.... KØLERPROFILEN BLIVER FJERNET!!! det har ikke noget med CPU blæseren at gøre-.... DOO
Avatar billede mjl Nybegynder
16. marts 2002 - 17:47 #11
ok - hul i det....fik bare far til at tænke lidt over, forskellen på billige og dyre CPU'er ;O)
Avatar billede mjl Nybegynder
16. marts 2002 - 17:47 #12
mjl, går da bare i seng igen!!!
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 17:57 #13
Gisp
Avatar billede tafkac Nybegynder
16. marts 2002 - 20:19 #14
Jeg kan ikke helt forstå at det skulle være CPU køleren, da den er sat til at kunne køle til 1700 mhz.. godt nok er der ikke noget kølerpasta på, men temperaturen ligger ved ca. 50 grader. ...
Avatar billede tafkac Nybegynder
16. marts 2002 - 23:58 #15
Okay.. nu har jeg været ved at bruge udelukkelses metoden hele aftenen og er nede på at det kan være defekt bundkort, defekt processor eller bios der skal opdateres... eller er der mulighed for at chipsættet bliver for varmt?? der er godt nok køleelement, men ingen blæser på chipsættet... og er der programmer til at teste disse ting med?
Avatar billede chrede Nybegynder
17. marts 2002 - 11:54 #16
hvis bundkortet er leveret uden blæser på Chipsættet, så kan jeg ikke tro at det kan være der fejlen ligger, men prøv da at updatere bios'en til den nyeste version, hvis den ikke er det!
Avatar billede dexo Nybegynder
18. marts 2002 - 13:14 #17
Du er inde på noget der, det er nok cpu eller Bundkort.

Mine egne affaringer med chaintech er ikke gode, og jeg må nok betegne meg selv som Intel tilhænger så Chaintech/AMD er ikke lige det jeg ville have valgt.

Men der findes jo 2 slaks menesker her på jorden , dem der vil slogse med det hele natten og spare nogle kroner og så dem der vil have noget der virker men også vil betale for det.

Mit råd til dig er køb Intel/Intel eller Intel/ASUS
Avatar billede dexo Nybegynder
18. marts 2002 - 13:23 #18
Kernel32 Fejl skylles oftes ramfjel

Så det er nok bundkortet
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2002 - 15:00 #19
dexo - Dine subjektive bemærkninger, to slags mennesker!! og hvad du er, interesserer os ikke. Det er unødigt spam. Nogen køber BMW, andre Skoda. Hjælp manden i stedet, hvis du kan.
tafkac - Du har nyeste driver til bundkort/chitset?? - Forekommer der fejl på de tilsluttede ting i Enhedshåndtering?