Avatar billede eagle123 Nybegynder
15. marts 2002 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med bios'en

Jeg har en computer jeg ikke kan starte

Den skriver:

Invalid System Disk
Replace disk, and press any key

Og nej jeg har ikke en diskette i

Jeg tror det er et problem i bios'en fordi hvis jeg slår harddiskene fra der starter lidt mere op, men så står der bare at den mangler nogle filer. Jeg kan ikke komme til at formatere den som det ser ud nu.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2002 - 20:31 #1
Dette spørgsmål har du allerede oprettet!!
Avatar billede eagle123 Nybegynder
15. marts 2002 - 20:32 #2
schulze >> Ja men der var ikke rigtigt nogle der svarede
Avatar billede prohi-fi Nybegynder
15. marts 2002 - 20:35 #3
Tjaa du skal bare bolle din computer i floppy drevet så dur din computer igen... Det Er ligsom en cykel den skal smørres tit.. Og det skal din computer også.... Sådan gør du det!
Avatar billede kapla Nybegynder
15. marts 2002 - 20:45 #4
brugeren prohi-fi deaktiveres
Avatar billede manon Nybegynder
15. marts 2002 - 20:51 #5
eagle123 >jo, jeg svarede og du akcepterede mit svar - derfor troede jeg du havde fundet løsningen på problemet....
Avatar billede peet-49 Novice
15. marts 2002 - 23:19 #6
Det er fordi den ikke kan se din harddisk, du skal i bios, og lade den detekte din harddisk.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
16. marts 2002 - 10:00 #7
Sådan ser det ud når den ikke kan finde nogle start up filer, så det kan være at du har slettet dem eller det kan være at din HD er færdig (har oplevet det før)

Men skaf en start up disk. Når den har startet op. skriver du sys c:
Den vil derved overfører startfilerne til dit drev og du skulle kunne kører igen. Du kan også gå ind i bios og
"load default" det kan måske også gører det.