Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 19:06 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

MS-Dos

Hej

Jeg ville gerne have installeret Me, men den siger at jeg skal gå ud i MS-Dos, så spørgsmålet hvordan fanden gør jeg det

tak på forhånd

Michael®
Avatar billede pninf Nybegynder
15. marts 2002 - 19:08 #1
Hvilket styre system har du nu ?
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 19:12 #2
XP
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 19:17 #3
Du går i start, run/kør, skriver "cmd eller "command" og trykker enter.

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 19:17 #4
"cmd" eller "command" ...

/J
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 19:18 #5
nej det virker ikke kan jeg gøre det på en anden måde hvor xp er lukket ned
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 19:24 #6
ved jeg ikke:-(

/J
Avatar billede pninf Nybegynder
15. marts 2002 - 19:26 #7
tryk F8 hele tiden under opstarten af computeren, hvorefter der dukket en skærm op, hvor du kan vælge ms-dos mode

Men XP er da bedre end ME
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 20:43 #8
jo xp er bedre, men jeg vil gerne have begge to så selv kan bestemme hvilket et af dem jeg vil bruge.
jeg fandt selv ud af det jeg oprettede bare ms-dos startdiskette, men så opstod der et nyt problem, nu siger den at den ikke kan finde mit cd-rom drev
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:45 #9
Så skal du have en bootdisk med CD ROM support...

www.bootdisk.com der er vidst bootdisks til alt...

/J
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 20:45 #10
videre fra sidste

hvad skal det sige at den ikke kan finde mit d: drev og hvad er løsningen

til nye seere af dette spørgsmål vil jeg gerne vide hvordan jeg installere win 98 på min win xp computer
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:46 #11
Jeg har aldrig installeret Me, men jeg ved at 98 SKAL ligge på c drevet, og at det SKAL installeres som det første OS... Hvis Me har det på samme måde, så kan du få et problem, hvis du stadig har XP liggende...

Bare en service oplysning;-)

/J
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 20:47 #12
sæt lige det som et svar så jeg kan gi' dig nogle point hvis det virker
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:48 #13
Hvis XP ligger på et NTFS formatteret drev, så kan du ikke se det fra en Me eller 98 bootdisk... De kan kun se FAT drev...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:48 #14
svar
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 20:49 #15
hvilken en af de der bootdisks skal jeg hente
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 20:49 #16
tak
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:52 #17
http://dos.li5.org/downloads/bd.htm
og så den øverste... Ser ud til at det er den du skal bruge:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:53 #18
Har du allerede fået det til at virke?

/J
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 20:55 #19
nj det var bare mig der var lidt hurtig på aftrækkeren men tak for al hjælpen
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:57 #20
Skal vi ikke lige se om du får det til at virke...
Ellers får du point tilbage!!

Du kan evt. lægge din mail adresse, så kan jeg sende en 700kB zip fil med min 98 bootdisk, den finder selv din CD:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:58 #21
Høvdingen er alligevel ikke hjemme, og jeg kan se TV fra mit skrivebord, så jeg sidder sq egentlig meget godt:-)

/J
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 21:00 #22
det samme kan jeg
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 21:12 #23
jeg kan ikke helt få til at virke min emaiil er michael.asger.andersen@skolekom.dk
Avatar billede -rambo- Nybegynder
15. marts 2002 - 21:14 #24
kan du ikke sende mig den der bootdsik
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 21:19 #25
Den er sendt:-)
Pak den ud til en diskette, og så skulle du gerne være kørende:-)

Hvis den ikke finder din CD, så er der et program der hedder findcd.exe prøv at køre den...

Du skal ikke tage dig af de fejl der evt. kommer med hensyn til keyboard layout (hvis de kommer), det er fordi jeg har en tendens til at pille i alle de filer jeg kan komme i nærheden af...

/J