Avatar billede pninf Nybegynder
15. marts 2002 - 19:01 Der er 7 kommentarer

Computer crash

Jeg har et enormt problem !

Min computer "fryser", så jeg ikke kan gøre det mindste, så jeg bliver nødt til genstarte computeren.
Problemet kan opstå kort efter start af computeren eller efter nogle få timers brug.
Jeg har prøvet flere styresystemer og kører numed winXP, der jo skulle være ret stabilt.
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 19:18 #1
Har det været galt under de andre styresystemer?

/J
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. marts 2002 - 20:00 #2
typisk en af flg.

1) opdater drivere til skærmkortet
2) opdater din bios
Avatar billede pninf Nybegynder
15. marts 2002 - 20:07 #3
Det har været galt under alle styresystemer
Avatar billede pninf Nybegynder
15. marts 2002 - 20:08 #4
Jeg prøver lige det med skær... og bios

Dur det får du dine point  <br>:o)</br>
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. marts 2002 - 20:11 #5
hvis det ikke virker kan du blive nødt til at gøre det "the hard way" - dvs. systematisk pille ting ud af comp. til du har fundet synderen der crasher systemet...
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. marts 2002 - 20:42 #6
Hmmm, jeg har selv det samme problem med en maskine på arbejde, og jeg har på fornemmeren at det er min RAM der laver numre med mig...
Finder lige et spm som jeg læste i dag...
2 sekunder.

...

OK, der gik lige 4, men her er det:
http://www.eksperten.dk/spm/185321
Måske kan du prøve nummeret med hastighederne i BIOS??

Ellers prøv at låne en stang RAM af en kammerat...

/J
Avatar billede frank-jensen Nybegynder
15. marts 2002 - 22:08 #7
kan det ikke være noget der ligger og spærer ude i boot-sektoren på harddisken? der findes programmer på nettet der kan slette boot-sektoren