Avatar billede nof Nybegynder
05. juni 2000 - 23:08 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

CyberCity ADSL

Hej,

er der nogen af jer som har erfaringer med produkterne på http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/ ?

Jeg overvejer seriøst 384/128 kbit/s udgaven.

Er der flere omkostninger end dem der står på siden?

Skal man have installeret firewall?
Hvilken firewall kan anbefales?

/nof
Avatar billede phylox2 Nybegynder
05. juni 2000 - 23:21 #1
ZoneAlarm er klar den bedste af dem, der nævnes på CC's hjemmeside.

Mht. omkostningerne kan jeg sige sig, at de bliver stræffet hårdt, hvis der er andre:

Det koster dig ikke noget = INGENTING at få det installeret kun de 395,- om måneden -- dem SKAL du så betale i min. 6 måneder (du binder dig for 6 måneder)
Avatar billede coma Nybegynder
05. juni 2000 - 23:54 #2
Jeg ved godt at det ikke har noget med dette spørgsmål at gøre,, men hvorfor i he***** skal vi andre som ikke kan få ADSL endnu straffes med de priser ?!?!?!,, jeg har en fastpris forbd. hos CC som er på 495,- pr md. for en l*rte ISDN 64k forbd. , det kan sg* da ikke passe :-((

Sorry, jeg skulle lige af med noget damp ;-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. juni 2000 - 01:52 #3
coma>>> Jeg vil give dig så meget ret!

Jeg sidder her med et 33.6 analog modem, og har også fastpris hos cybercity, og betaler samme pris... Det er sgu da for ringe at man skal give mere for en langsommere forbindelse, bare fordi at man ikke bor tæt nok på sin Central... Øv øv øv...

Nå, det var vist ca. det samme som dig jeg fik skrevet... :)
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2000 - 03:35 #4
Vil da oxo gerne lige brokke mig over det med FastPris og ADSL! Sidder med min 56 K til 495 månedligt... og den er ikke engang videre stabil! Samtidig har vi skide mange restriktioner! :(
Synes godt CC kunne gøre et eller andet kreativt for os.
I11uzion: Vil du købe et temmlig nyt 56 K modem billigt? *GG*

- Parazite Den Ulykkelige Fastprisbruger! :(
Avatar billede haldesign Nybegynder
06. juni 2000 - 09:37 #5
Vil lige tilslutte mig de 3 forrige...
Det er fusket at de ikke sætter fastpris 495 ned nu hvor de har en større og billigere linie!!!

CC få fingeren ud...

- Anders
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. juni 2000 - 13:45 #6
Ikke for at forsvare, men jeg har fået forklaringen, idet jeg skrev om præcist dette til CC :

Det skyldes, at der ikke forekommer konkurrenter på nettet, som kan tilbyde den samme service til en billigere pris end CC's. De skrev, at hvis der kom en anden konkurrent med et tilbug på 395,- for FastPris, så ville prisen hos CC blive sat ned med det samme ... !
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juni 2000 - 14:26 #7
Prøv at tøv en kende og læs denne her http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=17832

Der er bred enighed blandt Cybercity kunder om at de stinker og der er bred enighed blandt Wol kunder om at wol er suverene
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juni 2000 - 14:26 #8
hov det skulle have været et svar
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juni 2000 - 14:40 #9
Jeg vil lige kommentere jeres fastpris forbindelser. Jeg startede med et almindeligt WOL abonnement med den hensigt lige først at bevise overfor mig selv at en fastpris var meget billigere. Det var det bare ikke. Jeg har indtil videre max brugt 350 kr. på en måned - og jeg er ikke på den lade side når det gælder internet forbrug. Nu er Adsl tilbudene begyndt at komme - så jeg har selvfølgelig straks bestilt Wol´s supertilbud. Og jeg tror jeg har gjort ret. f.eks. coma der brokker sig over at han ikke kan få adsl kan jeg svare at worldonlines målsætning er at de inden for et år kan tilbyde alle danskere adsl. Wol virker bare som om at de er mere oppe på tangenterne end cybercity i øjeblikket. (for et par måneder siden var det vist omvendt) og telefona who gives a fuck.
Og tilsidst et ekstra lille link. http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18236
Avatar billede coma Nybegynder
06. juni 2000 - 15:06 #10
denboj >>

Jeg har heller ikke noget imod at skifte over til WOL hvis de kunne tilbyde mig adsl, men der er der heller ingen som kan fortælle mig hvornår jeg kan få adsl ,, ikke engang om det kan blive i løbet af det næste års tid :-)

jeg elsker at bo i Sønderjylland ;-)
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juni 2000 - 15:46 #11
coma/ jeg skal ikke kunne sige det, jeg har bare læst i deres presse/propaganda meddelelse at de forventer at kunne tilbyde alle adsl indenfor et år :-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. juni 2000 - 17:18 #12
denboj>>> Hehe før vi fik fastpris havde vi et forbrug på næsten 1000kr. om måneden, så det kunne godt betale sig for os...
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juni 2000 - 17:45 #13
i11luzion / Hvorfor køber du igrunden ikke et 56.6 modem når du bruger det så meget ? Hov jeg opdagede lige noget interessant. Du skrev at du ikke lå tæt nok på CC Central til at kunne få adsl. Har du prøvet at checke på WOL (og de andre der sikkert allerede har tilbud parat). Jeg ved ikke om det er den rigtige adresse men prøv
http://WWW.adsl.worldonline.dk
ellers prøv
http://portal.worldonline.dk
Avatar billede nof Nybegynder
08. juni 2000 - 13:29 #14
hej,

jeg vil helst have ADSL hos World Online, for dér har jeg et almindeligt abbonnment i forvejen. Men de kan desværre ikke tilbyde mig det endnu, fordi de ikke dækker centralen i Nykøbing F, det gør CyberCity. Desuden bog jeg ca. 15 km. uden for Nykøbing F.

/nof
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 15:40 #15
Hvor langt væk fra den nærmeste telefoncentral?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
08. juni 2000 - 17:17 #16
nof >> Hvor præcist ??? :)
Avatar billede nof Nybegynder
08. juni 2000 - 21:57 #17
ca. 16 km.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2000 - 00:26 #18
Så er det en profesionel tilslutning, som skal laves og den koster klejner.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. juni 2000 - 13:57 #19
jaah ... men kunne man ikke få et bynavn ?
Avatar billede nof Nybegynder
09. juni 2000 - 21:51 #20
Jeg bor i Nørre Alslev...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. juni 2000 - 23:30 #21
Hmm :) Der spiller jeg volleyball :))

Kommer fra Nykøbing CITY!! :)
Avatar billede nof Nybegynder
10. juni 2000 - 00:29 #22
ok - så kender du jo Jørgen Fogtman :o)
Avatar billede nof Nybegynder
16. juni 2000 - 17:47 #23
...tak for hjælpen :o)