Avatar billede jmc1 Nybegynder
15. marts 2002 - 14:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

aktivering af Tv-Out

Er der nogle som ved hvordan jeg aktivere min tv-out udgang på mit grafikkort Geforce 3. Jeg har prøvet at tilslutte kablet mens Pc'en var slukket (og tændt)! Desuden har jeg prøvet højre klikke på skrivebordet og gået ind under egenskaber, men tv-out udgangen er passiv, og kan ikke ændres på!
Hvad gør jeg?
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. marts 2002 - 14:42 #1
kører du med de nyeste drivere fra NVIDIA (detonator)

www.nvidia.com
Avatar billede jmc1 Nybegynder
15. marts 2002 - 14:44 #2
jeg har lige købt grafikkortet for under en måned siden
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. marts 2002 - 14:46 #3
derfor er det ikke sikkert at det er de nyeste drivere der er med kortet
Avatar billede jmc1 Nybegynder
15. marts 2002 - 14:46 #4
ok jeg prøver lige at gå ind og download den nyeste driver
Avatar billede jmc1 Nybegynder
15. marts 2002 - 14:47 #5
Hvad skulle det hjælpe, jeg mener skyldes det ikke at der fejl eller at grafikkortet bare ikke kan se udgangen
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. marts 2002 - 14:50 #6
er fjernsynet tændt...
Avatar billede jmc1 Nybegynder
15. marts 2002 - 14:53 #7
Yes og lyd kablet er tilsluttet lydkortet og går fint igennem, men såvidt jeg ved så går signalet kun en vej !?!
Avatar billede junk Nybegynder
15. marts 2002 - 18:36 #8
prøv at hente programmet Tv- Tool
http://www.tvtool.de/
Avatar billede jakeman Nybegynder
15. marts 2002 - 18:51 #9
er det et nyt kabel du har fået fat på?
Avatar billede lazenby Nybegynder
16. marts 2002 - 00:43 #10
tvtool virker kun, hvis du har noget andet end et chrontel tv-dekoder chip-set på dit kort.. ellers skal du bruge tvcc2000, som findes samme sted.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
16. marts 2002 - 11:47 #11
jmc1 >>>> FØR du begynder at opatere alt muligt prøv dette:
Sæt din kabel i din comp OG i TV.. tænd BEGGE og prøv det med egenskaber og vælg din TV...
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. marts 2002 - 13:10 #12
Du kan bruge dit GeForce kort til at køre både TV-out og VGA samtidig, uanset om den kan "mærke" TV'et eller ej.

Du skal hente de nyeste drivere fra http://www.guru3d.com/files/detonator og installere dem.

Så skal du i Advanced under Display settings, og vælge nView. Der kan du sætte "Force Detection of secondary display" til, og vælge at det er et TV du har på. Så har du begge billeder på begge skærme hele tiden, uanset om du tænder for skærm/TV sammen med maskinen (smart feature, rimeligt ny for GeForce driverne)

Når du kører TV-out bør du vælge SVHS kabel, hvis dit TV kan klare det. Det giver bedst signal, men bemærk at kablet også skal være af rimelig kvalitet ellers flyder farverne ud (især rød kan set ses på). Og du skal selvfølgelig bruge et SVHS kabel :)

Under nView indstillingerne kan du også stille på farveniveau, kontrast og anti-flicker (modvikrer flimren af sort tekst på hvid baggrund).

Det er vist det hele ...