Avatar billede hathor Nybegynder
15. marts 2002 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linux, MySQL og PHP

Jeg har et problem med phpMyadmin under linux. Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe med at sætte det op eller smide et link der kan hjælpe mig.

Jeg har installeret phpMyAdmin og MySQL. Men når jeg forsøger at gå ind på phpMyadmin får jeg denne fejl:

cannot load MySQL extension,
please check PHP Configuration.

Jeg har jo på fornemmelsen ud fra fejlen at der mangler noget i php.ini, men hvad?

Avatar billede razor Nybegynder
15. marts 2002 - 13:58 #1
Prøv at tilføje MySQL som extension i din php.ini.
Avatar billede ole4 Nybegynder
15. marts 2002 - 14:14 #2
Linux er noget skod....!!! kik forbi www.fldg.dk
Avatar billede hathor Nybegynder
15. marts 2002 - 14:21 #3
Nu er det så kun narrøve og idioter der svarer som du gør ole4.

Linux er langt bedre end noget windows produkt sådan er det. Og jeg er slet ikke interesseret i at bruge windows, det har jeg gjort.

razor >> Hvad skal der helt præcis stå i php.ini?
Avatar billede hathor Nybegynder
15. marts 2002 - 14:25 #4
ole4 hvis nu win2k server er så godt, hvorfor bruger miscrosoft så Unix på deres servere, og på hotmail?
Avatar billede razor Nybegynder
15. marts 2002 - 17:08 #5
ole4, opfør dig ordentligt! - ellers må du finde et andet sted at spille smart. Betragt dette som en advarsel. Næste gang jeg ser dig lave sådan noget pjat deaktiverer jeg din konto.

hathor, hvorledes har du installeret PHP ?
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 13:28 #6
Okay jeg fik det til at virke. Man skulle lige have fat i php-mysql modulet
Avatar billede sturman Nybegynder
10. februar 2003 - 23:49 #7
i have the same problem as you hathor. so what did you do exactly. razor - i installed php, mysql etc. from the packages on the cd. so what do i have to do now?? sorry about me using english, my written danish is no good. but can read it ok. help please..
Avatar billede blach Nybegynder
23. marts 2003 - 10:39 #8
Man skulle lige have fat i php-mysql modulet
---> Hvad gjorde du helt præcist, Hathor??