Avatar billede sus Nybegynder
05. juni 2000 - 21:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

virus eller forskellige browsere

Én ekstern mail-modtager får konsekvent en vedhæftet fil med navn Part1212, type application/ms-tnef, ecode: base64 med de mails jeg sender. Vedkommende bruger altid Netscape som browser. Modtagere af samme mail, som bruger Explorer (og forskellige tele/internet udbydere)får ikke samme vedhæftede fil. Jeg kan ikke spore filen i mit Exchange/outlook miljø og modtageren kan ikke spore den i sit system. Filen betyder at mails fra mig konsekvent fylder 6K, uanset at tekstmængden er væsentlig mindre.
Nogen bud på en forklaring?
Avatar billede codpiece Nybegynder
06. juni 2000 - 03:07 #1
Det kan skyldes at Netscape ikke kan forstå nogle at de ekstra formatteringskoder som Outlook bruger, f.eks. hvis du sender mail i RTF-format.

Jeg plejer at få attachments der hedder noget med winmail.dat, når jeg modtager mail fra Outlook i Eudora, men kun fra nogle bestemte afsendere.

Jeg mener at man kan specificere for hver enkelt modtager, om vedkommende skal have mail i RTF/HTML-format eller i klar tekst. Jeg kan kigge lidt videre, hvis du er interesseret.

BTW bruger du VCF-filer?

// Codpiece
Avatar billede sus Nybegynder
06. juni 2000 - 08:42 #2
Tak. Jeg aner ikke hvad en VCF-fil er, så jeg har svært ved at svare, hvis spørgsmålet er til mig - BTW??
Jeg vil lige undersøge muligheden for at specificere på de enkelte modtagere og teste, så får du en melding.
Avatar billede codpiece Nybegynder
06. juni 2000 - 10:14 #3
BTW = By The Way.

VCF-filer er en slags elektronisk visitkort med dine kontaktoplysninger - navn, adresse, email, teelfonnummer etc.

I Outlook 98 vælger du Funktioner | Indstillinger, derefter fanen Postformat:

- Første felt bestemmer postformat, prøv at sætte det til Almindelig tekst

- Andet felt bestemmer Brevpapir og skrifttyper. Hvis du har sat postformat til
almindelig tekst, kan du ikke rette noget her.

- Tredje felt bestemmer din signatur. Her kan du bl.a. bestemme, om der skal sendes en VCF-fil med, men det lyder ikke som det er den, du bruger.

Du kan specificere postformatet for den enkelte modtager ved at starte en ny mail til vedkommende, derefter højreklikke på emailadressen og vælge Egenskaber. Sæt hak i første felt (jeg vil gerne...) og vælg derefter MIME og Almindelig tekst

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
06. juni 2000 - 10:23 #4
Hov - en lille fejl:

Du kan specificere postformatet for den enkelte modtager ved at starte en ny mail til vedkommende, derefter højreklikke på emailadressen og vælge AFSENDELSESINDSTILLINGER. Sæt hak i første felt (jeg vil gerne...) og vælg derefter MIME og Almindelig tekst

// Codpiece
Avatar billede sus Nybegynder
06. juni 2000 - 11:03 #5
Mere tak
Jeg havde sporet afsendelsesindstillingerne. Jeg har nu sendt en test til den stakkels modtager, som sikkert først svarer i morgen en gang.
Avatar billede sus Nybegynder
07. juni 2000 - 10:36 #6
Desværre får den ramte modtager fortsat den vedhæftede fil, selvom der sendes i ren tekst. Han må nu checke sin Netscape og udbyder - jeg synes fortsat forklaringen lyder sandsynlig.