Avatar billede mipe1 Nybegynder
05. juni 2000 - 19:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læsning af tekstfil fra applet

Jeg har en applet med en dropdownboks(principielt ligegyldigt), nå men teksten i de enkelte indgange for denne indlæser jeg fra en tekstfil, som ligger sammen med appleten.
Dette virker også fint, sålænge jeg arbejder lokalt, men når jeg har uploaded det og går ind på min side via netscape, så virker det pludseligt ikke, altså ingenting bliver indlæst. I explorer virker det dog stadigt.
Hvorfor og hvad kan fejlen være?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
07. juni 2000 - 21:48 #1
Bør jeg spørge i en anden kategori?
Avatar billede lynggaard Nybegynder
09. juni 2000 - 23:30 #2
Prøv at komme med nogle flere oplysninger som f.eks. kode og fejlmeddelelse i netscape
Avatar billede mipe1 Nybegynder
10. juni 2000 - 02:04 #3
Sagen er at der ikke kommer nogle fejlmeddelelser i netscape, eller i dennes "java console".

Kan det have noget med serverens opsætning som jeg dog ikke umiddelbart kender noget til?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
10. juni 2000 - 02:18 #4

Med hensyn til applet koden bruger jeg følgende metode til at
få kilden der skal læses fra

        linkSource= new URL(getCodeBase(),getParameter("linkSrc"));

og i html-dokumentet ser det sådant ud:
<applet ....
CODEBASE = "."
....>
  <param name="linkSrc" value="links.txt">
</applet>

Kan der være noget galt i dette?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
10. juni 2000 - 22:54 #5
Jeg havde lagt min applet i en .jar fil
og ved at undlade dette ser problemet ud til at være løst.
Hvorfor ved jeg ikke.