Avatar billede deepanker Nybegynder
14. marts 2002 - 23:04 Der er 11 kommentarer

Varekurv

Hejsa jeg er ved at lave en eshop. Men er selv kommet lidt i tvivl. Hvad synes i er bedste metode til at administere em varekurv..... Cookies, en cart table eller andre forslag. Har tænkt på cookies men det er lidt skod hár jeg hørt. Hvad vil være det mest optimale
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
14. marts 2002 - 23:08 #1
Du skal styre det 'server side' så du ikke er afhængig af folks indstilling af browseren. Derfor skal du bruge en db løsning.
Avatar billede arriva Nybegynder
14. marts 2002 - 23:16 #2
Jeg syntes at sessions er den bedste måde...
Se eventuelt: http://www.eksperten.dk/spm/76436

Mvh. Morten Riis
Avatar billede deepanker Nybegynder
14. marts 2002 - 23:25 #3
har også selv tænkt på sessions det kan alle vel også bruge
Avatar billede deepanker Nybegynder
14. marts 2002 - 23:26 #4
Ved at lave en tabel cart med CartID, PrdoID, Username og OrderId, synes jeg man for en unødvendig tabel
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
14. marts 2002 - 23:28 #5
Sessions kører på serveren, så det er ikke noget med klienten at gøre. Desværre er det sådan, at en browser sagtens kan starte flere sessions op i et enkelt window. Så sessions er ABSOLUT IKKE måden at gøre det på.
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
14. marts 2002 - 23:41 #6
Det du vil er at opretholde en 'state' imellem brugeren og serveren. De lette (og usikre) metoder er enten Sessions (styres af serveren) eller Cookies (styres af klienten). Problemet er bare at de lette metoder ikke virker for alle. Derfor skal du opretholde state i din varekurv ved at lade folk logge ind og derefter gemme deres oplysninger på deres sider. Det gør du ved at bruge hidden fields på en form på hver enkel side.
Avatar billede deepanker Nybegynder
15. marts 2002 - 00:10 #7
Okay..... sidste spørgsmål på dette emne... jeg skal lave en side næsten magen til www.skagenfood.dk      kan man se hvilke varekurv system de bruger jeg tænker på session eller cokies
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
15. marts 2002 - 00:17 #8
Så vidt jeg kan se... ingen af delene
Avatar billede deepanker Nybegynder
15. marts 2002 - 00:24 #9
hmmm okay.... tror jeg laver det med en database som hedder cart...Gemmer hver enkelt så
Avatar billede deepanker Nybegynder
15. marts 2002 - 00:26 #10
Eller måske skulle man bare købe et software som er færdiglavet... bare lidt kedligt.... Synes bare det er lidt svært at komme igang med database projektet... ingen problem med asp men jeg skal have en data base med de enkelte tabeller så jeg kan se logiken
Avatar billede arriva Nybegynder
15. marts 2002 - 13:07 #11
deepanker: Hvorfor er sessions ikke sikre?