Avatar billede dadane Novice
05. juni 2000 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.dk domæner, hoteller og dns?

Hvor køber man billige .dk domæner uden webhotel?
Hvordan med skift af webhotel? (Hvad tager de for at ændre IP)
Hvad med årsafgift?

Hvad skal der til for at man selv kan sætte sin egen domain name server op?

Hvad hvis man har et domæne som slet ikke bruges? Hvad er årsafgiften så? Kan man 'kræve' at betale direkte til HostMasters og dermed slippe med de 40kr/år ex. moms?

/DaDane
Avatar billede olelar Nybegynder
05. juni 2000 - 14:54 #1
Slippe for at betale de 40,- er nok umuligt da det er dk-hostmaster der både opkræver og indkasserer pengene.
Avatar billede dadane Novice
05. juni 2000 - 14:56 #2
Slippe med ikke slippe for.
Der er skam steder hvor de tager langt over 40 kr/år blot for at have navnet 'liggende' uden at det gør spor. (DVS Peger må min side)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
05. juni 2000 - 16:12 #3
Hvis du skal have et "pege-på" domain, så kan dette bestillies hos http://www.piweb.dk ... produktet hedder Domain Alias -- det er noget billigere end et Webhotel med 0,1 MB plads :)
Avatar billede andersravn Nybegynder
05. juni 2000 - 16:20 #4
Dadane >> Et såkaldt parkeret domæne koster kun 10 kr. ekskl. moms pr år.

Selv "AVI"-medlemmer skal betale de der 40,- om året pr. domæne.

For at sætte din egen computer op som server, skal du, hvis du vil bruge den som permanent webserver have en fast IP-adresse (det får du, hvis du f.eks. bestiller ADSL) og noget software til at styre serveren (anbefaler en firewall også)
Avatar billede dadane Novice
05. juni 2000 - 18:08 #5
Jeg har forstået at man ikke kan få det til mindre end 40 kr/år o.k.?

Spørgsmålet er om man kan få det til de 40 kr/år eller hvor meget ekstra man bliver nødt til at give

andersravn: Hvem tilbyder 'parkeret domæne' til kr. 10 pr. år? Og hvad skal jeg give for at få domænet?

Avatar billede engberg Juniormester
06. juni 2000 - 09:26 #6
Man KAN få det til kun 40,- pr. år.

Kig på: http://www.pox.dk

Via den kan du også selv ændre hvor domænet skal pege hen!
Avatar billede dadane Novice
08. juni 2000 - 17:41 #7
Tak Engberg,

Ikke dårligt.

Men hvad med de andre sp?
Hvordan med skift af webhotel? (Hvad tager de for at ændre IP)
Hvad skal der til for at man selv kan sætte sin egen domain name server op?

Andersravn: Hvordan får man et perkeret domæne?
Avatar billede engberg Juniormester
08. juni 2000 - 20:00 #8
Ændre IP - gratis.
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 18:50 #9
http://www.csite.com/domainshop.shtml

lidt billigt håber du kan bruge det...

- Frederik_01