Avatar billede morten_hjort Nybegynder
14. marts 2002 - 17:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Diskettedrevet virker ikke!!!

Jeg har lige installeret Windows 98, samt at jeg lige har proppet nyt hardware i computeren...
Men mit floppydrev virker ikke. Jeg tror ikke computeren kan finde den.
Jeg kan forstille mig at jeg skal gøre et eller andet i bios´en. Men hvad?
Mvh. Morten Hjort
Avatar billede foodear Praktikant
14. marts 2002 - 17:18 #1
Det er nok nærmere et stik der ikke sidder ordentligt!
Avatar billede hathor Nybegynder
14. marts 2002 - 17:19 #2
lyser lampen på drevet hele tiden? i så fald drej flad kablet en halv omgang. du kan jo også lige tjekke i bios om disk drevet er slået helt fra. Men mit bud er fladkablet.
Avatar billede malcolmx Nybegynder
14. marts 2002 - 20:08 #3
har selv haft samme problem... Gåind i bios, og sæt floppy til 1,44... Så skal du jo oxo lige tjekke kabler, BÅDE strøm og fladkabel (husk både drev og bundkort i henhold til fladkablet) medmindre det er brændtsammen, så burde det løse problemet
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
16. september 2002 - 17:19 #4
Lukker
Avatar billede foodear Praktikant
19. september 2002 - 17:12 #5
?