Avatar billede michael-dhif Nybegynder
14. marts 2002 - 17:04 Der er 7 kommentarer

Access/VBA

Problemet er at  jeg i en formular har sat egenskaber for TilladTilføjelser til "Nej" - nu har jeg det spørgsmål, hvordan kan jeg ved hjælp af VBA sætte den til "Ja", da jeg skal have den sat til "Ja" når jeg trykker på en knap - og omvendt skal jeg have sat den til "Nej" når jeg har lavet den handling som bliver udført når der trykkes på knappen.

Avatar billede michael-dhif Nybegynder
14. marts 2002 - 17:05 #1
Er der nogen som kan hjælpe - tak
14. marts 2002 - 17:13 #2
Me.Allowadditions = True
14. marts 2002 - 17:31 #3
har du brug for flere oplysninger, Michael
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
14. marts 2002 - 17:37 #4
Ja, jeg  har lige fundet ud af at når egenskaber for TilladTilføjelser til "Nej" så bliver hele formularen blank, det var jo ikke menningen - kan du hjælpe med det Thomas?
Avatar billede mugs Novice
14. marts 2002 - 17:59 #5
Hvis du med tilføjelser mener en ny post, så er kommandoen:

If Me.NewRecord Then
Her skriver du koden der skal udføres
End If
14. marts 2002 - 19:14 #6
Bliver den blank??? Det burde den nu ikke....

Kan du forklare lidt nærmere, hvad det er, du vil have den til at gøre? Det kan være at der er en anden måde!
14. marts 2002 - 19:19 #7
Det er ikke fordi, at du har sat "Dataindtastning" til ja?

Fordi så vil formularen ganske rigtigt blive blank, hvis du samtidig siger at du ikke må indtaste nye data. De 2 egenskaber er direkte selvmodsigende, når du bruger dem sådan. Dataindtastning gør jo at formularen altid står på en ny post.
Kan du se problemet?

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det, der er dit problem. Men meget tyder på det.

/Thomas