Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2002 - 11:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikke komme på lus.dk

Hvem kan hjælpe - Jeg er tilsyneladende fuldstændig på røven !!!! Vores maskiner i ungdomsskolen kan ikke koble op på http://www.lus.dk ( landforeningen af ungdomsskoleledere ) - de har kunnet før - men ikke mere ? Dette gælder både IE 5.5 og IE 6.0 med og uden f.eks java opdateringer ! Jeg kan koble op hjemmefra ( Netexpress ADSL 256 kb) - i ungdomsskolen har vi Netxpress 1024. Hvad kan problemet være ?
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
15. marts 2002 - 11:44 #1
Jeg kan godt komme ind på www.lus.dk
Er du sikker på at deres server ikke har været nede da du prøvede på ungdomsskolen ? Kommer den bare med "Siden kan ikke vises" eller kommer
der andre fejlmeddelelser ? Det kunne måske også have noget med sikkerheds instillingerne for Internet Explorer at gøre ??
Avatar billede karlslund Nybegynder
15. marts 2002 - 21:08 #2
Jeg tror nmu1363 har ret.

Jeg prøvede i morges, der svarede den ikke. Det gør den nu ...
Avatar billede cjannic Nybegynder
15. marts 2002 - 22:14 #3
Ja - jeg er sikker på at det ikke er hverken deres server eller IE der er noget galt med - den er tjekket samtidig fra 2 computere ( hjemme og job ) Hjemme går den fint på - men fra skolen - nej ! Jeg har snakket med LUS idag - og det viser sig at det kun er mellem 5 og 10 ungdomsskoler der har samme problem ! Problemet er opstået efter at lus har skiftet server i november 2001 - og noget tyder på at det er IP-adresser begyndende med 80.x.x.x. der ikke kan kommer på siden - Det bliver sjovere og sjovere !!!! Denne skal dog lige krydstjekkes med ip-adressen på jobbet ( de sidste 2 afdelinger )
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. marts 2002 - 12:48 #4
Okay, du kan prøve at lave en tracert til serveren fra begge lokationer. Så kan du få en ide om hvor det går galt (men mon det ikke er noget i en TeleDK router et eller andet sted i Danmark).
Avatar billede cjannic Nybegynder
11. april 2002 - 12:41 #5
Så lykkedes det endelig - den tracert jeg lavede fra alle vores installationer - gav jeg videre til rette person, og det viste sig at være en fejl i opsætningen af firewallen på en server. Sjovt nok var det kun nogle der havde problemer. Tak for hjælpen !