Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 10:25 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Place af billeder fra Photoshop

Jeg placer et transparent billede lavet via eksportenwizarden i Photoshop.

Det går fint nok, men efterfølgende når jeg har slettet eksportwizard filerne, kan jeg ikke åbne den igen, da den klager over de filer er væk.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. marts 2002 - 10:33 #1
Brug i stedet "Save as EPS" i PhotoShop.

Åbn Illustrator.

Brug "Open" og vælg din PhotoShop EPS . . .

Good luck !

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 10:36 #2
Okay.... Først kører jeg eksport wizarden, og derefter kommer det billede jo frem den har lavet.... også gemmer det som eps?
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 10:37 #3
Hej igen!

Du skal beholde .eps-filen for det er kun et link. Den er ikke integreret i dokumentet.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 10:37 #4
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 10:39 #5
Ja, hej igen.... det er jo ikke særligt praktisk, hvis man skal sende den til andre.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 10:41 #6
Hvis du vil have billedet integreret skal du finde paletten links. Trykke på billedet i paletten og tryk derefter på pilen, der kan du vælge at integrere det.
Avatar billede spe Nybegynder
14. marts 2002 - 10:42 #7
Hvordan er nu det er kan man ikke embede et billede i version 8. Find links paletten (vist i menuen file) og embed billedet. Men kan ikke huske om det først er i version 9 man kan.
Avatar billede spe Nybegynder
14. marts 2002 - 10:43 #8
Hmm...tino lidt hurtigere :-)
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 10:44 #9
Okay.... jeg kan dog ikke lige afprøve det nu. Jeg prøver engang over middag.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 10:46 #10
Ja spe, du skal se at få dig en hurtigere forbindelse ;) Nåh ja han har stadig kun version 8.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 10:48 #11
Hvis du placer billedet som en skabelon/template så bliver det automatisk integreret, måske virker det i 8'eren også.

Du skal bare krydse fluebenet til ved template, i place-menuen.
Avatar billede spe Nybegynder
14. marts 2002 - 11:51 #12
tino, ikke forbindelsen der er problemet blot mit arbejde der også skal passes:-))
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:29 #13
Hmmm, hvor finder jeg links paletten helt præcist... jeg er nybegynder i Illustrator... surprise ;-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 13:33 #14
I Window - Show Links

ehm hvis den findes i v. 8! Ellers prøv det med at place den som template.
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:44 #15
Hmmm, jeg har fundet ud af, at når jeg gemmer filerne.. kan jeg vælge at medtage filer. Så går det som jeg vil... kan det passe at dette skaber nogen store filer?

Kan de evt. gøres mindre?
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 13:48 #16
Det er klart at det afhænger af hvor stor den integrede fil fylder, den fylder ikke mindre af at den bliver gemt i Illustrator. Hvad skal det bruges til tryk, print eller bare til skærmen?

Din opløsning bør indpasses efter det.
Tryk 250 dpi, Print 150-200 dpi, Skærm 72 dpi.
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:52 #17
Det skal bruges til tryk.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 13:59 #18
Dvs. at du ikke kan undgå at den kommer til at fylde en del. Hvad fylder den? Skal den mailes?
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 14:02 #19
Nej, det er klart nok. Det var bare hvis jeg lavede en fodfejl, og derved lavede unødvendige store filer. Den fylder omkring 50 mb.. den kan dog pakkes ned til 0,5 mb.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. marts 2002 - 14:08 #20
Kan du pakke den til 0.5!! Godt klaret. Altså hvis den har de rigtige mål altså du ikke skalere den ned og den er i 250 dpi, så kan du ikke gøre så meget andet.
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
14. marts 2002 - 14:11 #21
Winzip pakker den ned til det. Hvor vælger jeg de 250 dpi, og kan det evt. ødelægge noget af kvaliteten?
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 09:30 #22
Har du Photoshop? Du kan måske også i et andet billedbehandlingsprogram. Men det er vigtigt, at dit billede allerede er 250 dpi, hvis det feks. kun er 72 dpi, så bliver det ikke meget bedre af at ændre det til 250, da der simpelthen mangler en masse pixels/data.

Jeg havde ikke set din kommentar før nu :)
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
15. marts 2002 - 10:12 #23
Ja, det er photoshop jeg bruger.
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 10:32 #24
Du kan se det i Image - Image size

Men som sagt du kan ændre nedad, altså feks. fra 300 til 250 dpi.
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 10:47 #25
Lykkedes det? Tak for point!
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
15. marts 2002 - 11:27 #26
Nej, jeg kan ikke se noget im dpi der.
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 11:38 #27
I image size skulle du meget gerne kunne se det.
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 11:59 #28
Kan du ikke finde image size? Det er det nederste tal i menuen. Det kan være at den står til dots per cm og ikke dots per inch, så det skal du lige ændre, hvis den gør.
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
15. marts 2002 - 12:11 #29
Okay, så faldt tiøren.... Tak for hjælpen.....
Avatar billede spe Nybegynder
15. marts 2002 - 12:12 #30
Tak for point :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 12:24 #31
Godt nok!