Avatar billede triumph Nybegynder
14. marts 2002 - 09:00 Der er 5 kommentarer

Langsom Outlook

Hejsa. Jeg har bøvl med en outlook, der opfører sig underligt. Det drejer sig om en Outlook 2000 på en Windows 2000, der er tilsluttet via Exchange server 2000.

Hver gang brugeren på den ene computer skal åbne en mail, eller skrive en ny mail eller besvare en mail (kort sagt alle funktioner, hvor outlook skal åbne et nyt vindue), fryser hele maskinen i ca. 5 sekunder, før at vinduet dukker op. På de andre maskiner i huset, (som er tilsluttet samme exchange server) er der ingen problemer. Jeg har prøvet at have en Task Manager kørende, mens maskinen frøs, for at se hvor problemet kunne være, og det viser sig at mens maskinen er "frosset" så har Outlook sat sig på 100% af cpu'en.

Jeg har prøvet at afinstallere hele Office og installere igen uden held. Jeg har endda prøvet at opgradere den til en Office Xp, men uden held. Præcis samme symptom, hvilket får mig til at tro at det er en konflikt med noget andet, eller nogle ødelagte filer, forbundet med outlook. Hjælp ønskes desperat.

Det skal så vidt muligt undgås at formatere/reetablere maskinen fra bunden, da jeg intet vil lære om problemet ved at gøre dette.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2002 - 09:03 #1
bruger personen en pst fil? det er før set at fejl i denne resulterer i ufattelig langsom hastighed.
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. marts 2002 - 09:13 #2
Det lyder umiddelbart som et memory problem, prøv at skifte din/dine RAM blokke ud (prøv med den ene, og derefter den anden)!

/Jakeman
Avatar billede fpnovell Nybegynder
14. marts 2002 - 09:13 #3
Prøv at se efter løsning (hvis ikke andre løser dit problem direkte) på dette website: http://66.39.115.252/

Det er et godt Windows-support site, den underlige webadresse til trods!!!!

Se derefter under linket support sites i venstre side. Der finder du hjælp til Outlook.
Nå du siger, at du endda har opgraderet til XP, skulle man ikke mene, at det er ødelagte Outlook filer !!

mvh
fpnovell
Avatar billede triumph Nybegynder
14. marts 2002 - 10:31 #4
Jeg tvivler på at det har noget med rammen at gøre, da alle andre programmer opfører sig fint. Dette her er virkelig svært. Jeg føler at jeg har prøvet alt, undtagen at starte forfra med en ny Windows, det skal helst undgås.
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. marts 2002 - 10:40 #5
hmmmm, prøv det med RAM'ene først!