Avatar billede kjeld Nybegynder
05. juni 2000 - 00:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem!

Efter en download af nogle gif-filer,i zip format, valgte jeg at udpakke dem alle i samme mappe.
Den gik dog i-stå midt i udpakningen, med en besked "en alvorlig fejl i PGCPC"
Hvad er dog det???
Herefter kunne den kun opstartes i fejlsikret tilstand, prøvede flere gange.
Min datter prøvede at rokke i mit joystick (microsoft force feed-back),
herefter var genstarten normal.
DET MÅ da være et tilfælde, eller er der nogen der har været ude for noget sådant?
Og hvà er PGCPC??
            kjeld
Avatar billede snipper Nybegynder
05. juni 2000 - 02:56 #1
Tjah, det har jeg!
Man kan aldrig være helt sikker på, hvad en ZIP-fil indeholder. Man må blot stole på at det er det pågældende program/billede, filen indeholder. Men man kan også, hvis man er uheldig, hente en eller enden drilsk fil ned, som laver unoder med systemet. Nogen gange endda en virus, af en eller anden art. Så det er helt op til dig selv, at vurdere om det er en "seriøs" site du henter din ZIP-fil fra...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2000 - 08:37 #2
Har du prøvet at søge på PGCPC.
Avatar billede kjeld Nybegynder
05. juni 2000 - 16:21 #3
Jeg har prøvet at søge på PGCPC uden succes.
Gifferne jeg hentede var fra:
http//home.worldonline.dk/~petermad/anigif/frameset.htm
Men det lange af det korte er at min datter siger,"at hun ofte har haft problemer når joysticket ikke stod i lige-op stilling". Jeg har prøvet mig frem og der er faktisk noget om det.
Er det ikke bare underligt?
Avatar billede kjeld Nybegynder
05. juni 2000 - 16:37 #4
Sorry, adressen manglede et kolon.
sådan: http://home.worldonline.dk/~petermad/anigif/frameset.htm
Hvor jeg hentede all Images på 11,368Kb.
Jeg kunne nu godt lide at vide om det er filen det er galt med, eller det virkeligt skulle være joysticket?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2000 - 16:47 #5
Hva med en update af driverne til joysticket, det kunne være det ville hjælpe. Har du nogel konfligter på din PC'er under egenskab for denne computer?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2000 - 16:55 #6
Har lige downloadet en pakke. Ingen problemer. Jeg prøver senere i aften at downloade helle pakken, som du har, hvis der ikke er andre som kommer med et svar inden da.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juni 2000 - 18:20 #7
Ovennævnte URL er til hjemmesiden for Peter H. S. Madsen. Peter har i flere år lavet glimrende programmer til især DOS. Selv i disse Windows tider er hans kartoteksprogram til DOS Autobase helt suverent - og det kører fint i DOS i et Windows billede. Seriøs hjemmeside, hvor jeg ikke tror der er noget galt med hans filer. Før øvrigt: hvis nogen gerne vil have større indsigt i autoexec.bat og config.sys indstillinger kan hans download om emnet anbefales. Flot arbejde!
Hvad PGCPC er vil jeg også gerne vide og vil følge indlæggene her på siden for at se, hvem der kommer med svaret. Eller mail til Peter H. S. Madsen fra hans hjemmeside og spørg ham?
Avatar billede kjeld Nybegynder
05. juni 2000 - 20:10 #8
Jeg har søgt og søgt, det nærmeste jeg kommer er en artikel, hvor PG bliver nævnt som JPG, igen nævnt som windows bitmap.
Er der mon nogen sammenhæng?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2000 - 00:43 #9
PGCPC må have noget med joysticket at gøre. Jeg har på fornemmelsen, at det tror det er på hele tiden. Der skal ikke meget til at lave rav med winzip når det pakker ud. Der må ikke være andre programmer som blander sig. Prøv at geninstallere dit joystic fra bunden af.
Avatar billede kjeld Nybegynder
06. juni 2000 - 01:29 #10
Kharder:
Joysticket er tændt (den grønne lampe lyser) hele tiden når computeren er tændt, så det er bare at bruge det når man vil.
Skulle det være et problem??
Avatar billede kjeld Nybegynder
06. juni 2000 - 20:59 #11
Ved opstart idag igen samme problem:
"Under initialiseringen af enheden PGCPC:Windows beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren".
Genstarten kunne kun ske i fejlsikret mode. Her kunne jeg at modenforbindelsen manglede; opkaldskort/tc-ip var slettet.
Efter denne tcp/ip var genoprettet, virker alt, TILSYNELADENDE, igen,
men hvorlænge?
Nogen bud, hvad er: PGCPC
nogen må da vide det?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 00:33 #12
Prøv ligr at hive det Joystick helt af computeren og afinstaller tilbehøret. Hvad sker der så.

Har du evt. søgt på PGCPC på C? Hvad finder du der og hvad er egenskaberne for dette evt.

PGCPC er et eller andet, som er installeret på din PC, derfor skal du søge på det.
Avatar billede 13th-fox Nybegynder
11. juni 2000 - 00:15 #13
Hvilket slags joystick er det?
Udgiver?
Avatar billede kjeld Nybegynder
11. juni 2000 - 01:20 #14
Jeg har geninst. win98se-ms joystick forcefeedback-samt næsten alle programmer/software.
Problemet eksisterer ikke mere.
          tak for hjælpen.