Avatar billede cyberzoom Nybegynder
04. juni 2000 - 23:54 Der er 21 kommentarer

Domæne uden www. Foran

Hvad skal der til for at man kan undgå at bruge www. Foran sit domæne navn f. eks ligesom

jubii.dk

Og

sol.dk
Avatar billede sa Nybegynder
04. juni 2000 - 23:57 #1
Det tilbyder de fleste webhoteller normalt som standard - eks. www.NETsite.dk, som jeg personligt bruger.
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
04. juni 2000 - 23:59 #2
hmmm mit gør ikke

Men skal jeg kontakte min udbyder
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 00:02 #3
Hos de fleste udbydere kan man købe underdomainer som eks. joes.jubii.dk, så jeg vil også tro, at du kan (for en lille ekstrabetaling) købe ditdomain, hvis du har www.ditdomain.dk
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 00:03 #4
Det kommer naturligvis helt an på udbyderens politik på det område, men jeg vil tro, at de fleste tilbyder noget i den retning.
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
05. juni 2000 - 00:05 #5
jag har uni2
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 00:08 #6
Uni2 er jo også en større udbyder, og jeg vil med temmelig stor sikkerhed mene, at de vil være i stand til at tilbyde den service. Hvor meget ekstra det koster, det er så et helt andet spørgsmål ;-)
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
05. juni 2000 - 00:09 #7
ok du har næsten 60 point hjemme, men skal lige først skrive til UNI2.
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 00:10 #8
Naturligvis ;-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2000 - 00:16 #9
Hvis du nu er smart, ber du om at få *.ditdomæne.dk til at pege på din site, så du senere selv kan lave ubegrænsede subdomæner evt. via PHP3
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
05. juni 2000 - 00:19 #10
ok lidt ud overspørgsmålet, men har du en vider opskrift på denne løsning via asp ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2000 - 00:30 #11
Er fanatisk ikke-ASP'er - så her kan jeg ikke assistere - sorry.

På Netcoders er der en opskrift på hvordan du gør det med PHP...
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
05. juni 2000 - 00:31 #12
OK jeg kigger på det
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 00:44 #14
Efter hvad jeg har erfaret, er et *.ditdomain.dk, hvor alt peger mod domainet temmelig dyre, men det kommer naturligvis igen helt an på udbyderen.

Hvordan *-domainerne bruges vha. asp har været oppe en del gange på eksperten inden for det seneste stykke tid, så det skulle være til at finde ved at bladre lidt ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. juni 2000 - 05:02 #15
<ole>
For at kunne lave subdomains med php, skal serveren være sat op til det. På mit webhotel kan man f.eks. ikke :-((
På NetCoders er der flere løsninger og to (såvidt jeg husker) peger på noget yderligere info om serveren...check det ud ;-)
/Vh
</bole>
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. juni 2000 - 18:34 #16
vedr. subdomains, kan du også kigge på activeserverpages.dk, der har de vist et eksempel med hvordan man laver det med ubegrænsede domains, via en ASP side.
Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
15. juni 2000 - 12:50 #17
Du kan ikke ungå ag sætte www. foran dit domænnavn.
Avatar billede sa Nybegynder
15. juni 2000 - 12:54 #18
=> cyberskovmos

Hos Uni2 mener du? - For hos de fleste webhoteller er det da muligt. - Hvorvidt det også drejer sig om Uni2, kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har erfaring med den udbyder.
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2000 - 15:14 #19
cyberskovmos >> Lidt spændende godnatlæsning om Apache's Sever Alias:
    http://parapet.netlink.co.uk/manual/vhosts/name-based.html
...vi taler selvfølgelig stadig php.
/Vh
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2000 - 15:15 #20
100.000 websites can't be wrong...!  :-))
Avatar billede knejpernes Nybegynder
12. november 2000 - 22:50 #21
Du kan ikke gøre så meget. Det er virksomheden
som indstiller deres system således at man selv kan bestemme om man vil bruge www er ej. Faktisk er mange virksomheder ikke klar over dette lille problem, eks. en så stor virksomhed så Carlsberg