Avatar billede ttw Nybegynder
13. marts 2002 - 19:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan 'Populus' (spillet) og andre 16 bit-prg. bringes til at virke

Ny PC og XP Pro (US), men lang blev jeg i mit næb, da mit kære Populus ikke ville virke. Ejheller Carmageddon. XP'ens compatib.-dimmer kan ikke løse det, så nu håber jeg de 200 point kan få en af jer ud af busken:
Populus skal virke i XP'en - dualboot kan jeg selv finde ud af.
(..pudsigt nok virker Sid Meyers Civilization. .-)
Avatar billede ttw Nybegynder
13. marts 2002 - 19:52 #1
..kom i tanke om 'nocd' og fandt noget der ligner(<http://www.dukester.uk2k.com/c2cdcrack.zip>), men det er jo ikke optimalt, at skulle kopiere 3-400 mb til sin disk...
Nå! - jeg lader spørgsmålet stå åbent, så finder du en compatib.-løsning eller andet der bare _virker_ (og ikke F*cker min dåse Beyond Repair!), er pointene dine.
Avatar billede jakeman Nybegynder
13. marts 2002 - 22:15 #2
Har du prøvet at højre-klikke på .exe filen >> properties >> compatibility og klik på "run this program in compatibility..."

Så kan du kører dit spil i feks. win9x system mode!

/Jakeman
Avatar billede ttw Nybegynder
14. marts 2002 - 14:32 #3
det var det jeg mente med '..compatib.-dimmer kan ikke løse det..'
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. marts 2002 - 15:16 #4
ok....
Avatar billede viktor88 Nybegynder
21. marts 2002 - 20:13 #5
du kan gå ind i start - tilbehør - guiden komfortabel (eller hvad det nu hedder i hvertfald noget i den retning) - også find din populus.exe der er en hel del valgmuligheder prøv dig frem...
DET ER ET VILDT FEDT SPIL... fra bullfrog
Avatar billede ttw Nybegynder
31. august 2002 - 01:31 #6
'Application Compatibility Toolkit' har ganske rigtigt mange konfigurationsmuligheder, men det har jeg, som nævnt, prøvet. Det sgku' ikke undre mig om ACK _kan_ få Populus til at 'spille', men
flå mig om jeg hidtil har kunnet finde den rigtige kombi.
Og ja, spillet er fra Bullfrog og deres supportsider er ikkeeksisterende (OK, det er også en halvgammel titel)
Avatar billede ttw Nybegynder
20. august 2010 - 21:20 #7
Well, jeg mener ikke jeg nogensinde fandt en fungerende XP-løsning, så jeg lukker og slukker.