Avatar billede duallights Nybegynder
13. marts 2002 - 18:27 Der er 11 kommentarer

Hvordan for jeg et andet "Boot billede" ???

Jeg har nu prøvet i noget tid at få mit win2000 boot billede til at være et andet, men det vil bare ikke.
Jeg fandt ud af at man kan bruge "Rescource hacker" til at åbne filen "NTOSKRNL.exe" hvor man så kan sætte et andet billede ind i stedet. MEN Win2000 overskriver hele tiden den fil. Så var jeg inde på en side hvor der var en komplet beskrivelse på engelsk hvordan jeg skulle gøre, men der var to Patch filer man skulle installere. Den ene indeholdt en "SFCFILES.DLL" som ligger under SYSTEM32 men det var åbentbart KUN til det engelske win2000 for den sagde at mine filer var ukendt version.        Hvordan gør jeg så?
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
13. marts 2002 - 23:47 #1
Du henter den danske version af SFCFILES.DLL og følger instrukserne fra den engelske side! Find filen på microsoft.dk

/ET
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
14. marts 2002 - 15:22 #2
Du kan prøve at hente den her --> http://dll.yaroslavl.ru/index.php3?download=sfcfiles.dll&ver=1 , jeg vil ikke garantere den virker, men det er et forsøg værd!
Avatar billede duallights Nybegynder
15. marts 2002 - 01:27 #3
Nej desværre, dll filen var specielt patchet så den ikke lavede en kopi af ntoskrnl.exe, men jeg fandt ud af at man kunne gå ind i fejlsikret tilstand og redigere i filen uden at Windows lavede den tilbage igen.
Avatar billede bilde Nybegynder
15. marts 2002 - 11:30 #4
Hvliken engelsk side er det om vi snakker om her?
Avatar billede mcp Nybegynder
15. marts 2002 - 17:10 #5
Boot billede!
Jeg går ud fra at du ønsker at vide hvordan man selv skifter og det skal jeg nok forklare dig, men før det kan du overveje dette prog. (freeware) som virker nemt og enkelt både til W2K & XP --> http://www.bootxp.net/download.htm
For at gøre det manuelt har du ret i evt. at bruge Resourcehacker til skifte billedet i NTOSKRNL.exe. ? problemmet ? er bare at W2K køre med WFP (Windows File Protection) hvilket skal slåes fra først, ellers for du ikke lov til at udbytte noget. Hvis du vil slå WFP fra så se her!( http://www.winguides.com/registry/display.php/790/) MEN!!
Hvis du har installeret Service pack er der en anden måde at tag røven på Bill.. Tag en kopi af NTOSKRNL.exe og skift billedet i den. Brows til din service pack fesk. c:\winnt\driver cache\ i denne mappe ligger evt sp1.cab el. sp2.cab (find et program, der kan pakke til .cab "www.winace.com") pak sp2.cab ud og skift NTOSKRNL.exe ud med din nye og pak indholdet igen og udskift nu din nye sp2.cab med originalen. Når du nu prøver at udstifte NTOSKRNL.exe i c:\winnt\system32 vil WFP sige Hov Hov du! og gå ind i sp2.cap efter en original fil, men den er jo også modificeret. Voila 8-)
(Bootxp programmet er dog noget nemmere)

Hope you get the point!!
Avatar billede bilde Nybegynder
15. marts 2002 - 21:23 #6
Jeg har 2k med servicepack.
Jeg gjorde som ovenfor, med sp2.cab.
Uden at slå WFT fra!
MEN windows skifter altså ikke NTOSKRNL.exe automatisk...
Det er jo fint nok, men kan jeg ha' skadet sp2.cab???
Avatar billede mcp Nybegynder
17. marts 2002 - 16:58 #7
Du skal slå WFP fra lige meget hvilke metode du benytter, men  hvis man har service pack installeret er man nød til at tilføje den nye NTOSKRNL.exe i den da det er der udskitningen foregår. WFP holder også øje med din service pack!. Du har ikke skadet din sp2.cap fordi WFP køre endnu! Slår WFP i regedit først sådan =

Browse ned i: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\
CurrentVersion\Winlogon

I Winlogon key finder du en REG_DWord som hedder SFCDisable, dobbelt klik på den og ret fra 0 = WFP enabled til ffffff9d = WFP disabled!
(Genstart efter ændringen!)
Du kan evt. Exportere reg filen til skrivebordret inden du ændre den
så det er nemmere at slå WFP til igen (Anbefales!) efter du har lavet din NTOSKRNL.exe udskiftning først i SP2.cab og derefter i System32.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
19. marts 2002 - 22:40 #8
mcp>> Jeg prøvede BootXP og det virker fint, men har du også problemer med nogle af billederne ikke lige har de rigtige farver når du booter?? Nogle af mine bliver i hvert fald ret abstrakte!!
/ET
Avatar billede bilde Nybegynder
19. marts 2002 - 23:06 #9
mcp>> Jeg har ikke disabled WFP! (endnu)
Og hvis jeg ændre min NTOSKRNL.exe i c:\winnt\system32 bliver den ikke udskiftet med den jeg har lagt ind i SP2???!!!
Weird . . . (derfor jeg er lidt nervøs over SP2'eren)
Avatar billede duallights Nybegynder
17. januar 2003 - 09:21 #10
Nej nej lige meget jeg har fundet ud af det for lang tid siden man kunne downloade noget der hed REsHacker og så skulle man bare i fejlsikret tilstand. Men nu kan jeg ikke finde ud af det i XP pro.
Avatar billede mcp Nybegynder
17. januar 2003 - 17:30 #11
Hvis man bruger BootXP eller andet SKAL man være opmærksom på at der KUN kan bruges .BMP billeder i 16 farver og alt over dette vil se forkert ud...!

mcp