Avatar billede sl5049 Nybegynder
13. marts 2002 - 17:47 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Interface til dll-fil

Hejsa

Er der nogen der kender et lille program der kan vise hvilke funktioner (incl parameter-liste) der findes i en dll-fil.
Avatar billede jpk Nybegynder
13. marts 2002 - 18:13 #1
hvis det er en OLE/COM dll og du har Visual Studio, kan du bruge programmet OLE/COM Object Viewer.
Du kan også finde ud af det hvis du har en tilhørende .tlb-fil
Avatar billede sl5049 Nybegynder
13. marts 2002 - 18:45 #2
Det er ikke en OLE/COM dll og jeg har desværre heller ingen .tlb-fil
Avatar billede laffe Nybegynder
13. marts 2002 - 22:58 #3
Sammen med CBuilder/Delphi sendes der en program der hedder TDump.exe, som du kan køre fra en DOS-promp. Du gør følgende:
TDUMP fil.dll > resultat.txt
Det gør, at fil.dll bliver "dumpet" over i resultat.txt. I denne fil kan du se alle exporterede funktioner i dll'en, men den viser ikke hvilke parametre der følger med.
Avatar billede soreno Praktikant
14. marts 2002 - 12:54 #4
Avatar billede sl5049 Nybegynder
18. januar 2003 - 09:57 #5
Tak for hjælpen alle sammen. Der var ikke noget af ovenstående der umiddelbart hjalp mig dengang, men jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde istedet.