Avatar billede cyber24 Nybegynder
13. marts 2002 - 16:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er Fluid?

Jeg skal købe en ny harddisk og ville bare finde ud af hvad Fluid det betyder?
I kan lige se sammenhængen her:
  Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB Fluid
Cache: 2048KB
Seek: 8,5ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA/133 (IDE)
Disk drive size: 3½" x 1"
Warranty: 3 Years
Producent varekode: 6L060L3
Avatar billede delwin Nybegynder
13. marts 2002 - 16:14 #1
Det er en teknologi som Maxtor og Seagate og vist nok et par andre også benytter.. I stedet for almindelige kuglelejer kører pladerne i harddisken rundt på en slags flydende lejer..
Avatar billede delwin Nybegynder
13. marts 2002 - 16:16 #2
Det betyder reelt at det er en meget stille harddisk.. JEg har selv Seagates Barracuda IV, som også har fluid lejer.. Elsker den
Avatar billede cyber24 Nybegynder
13. marts 2002 - 16:19 #3
Vil det sige at den larmer mindre?
Avatar billede andhansen Nybegynder
13. marts 2002 - 16:20 #4
Ja det er rigtigt!
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
13. marts 2002 - 21:49 #5
En lille tilføjelse... Seagates er eftersigende de aller mindst lydløse, jeg har selv en Barracuda IV. En af mine bekendte har købt en af Fujitsus der kan bemærkes i ellers ekstremt lydløse systemer! /ET