Avatar billede itonly Nybegynder
13. marts 2002 - 16:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gode titler?!

Står overfor en opgave der skal omhandle bruhervenlighed! Skal lave et site med en tilhørende rapport der sæ'fø'li skal indeholde nogle forsklellige design-teorier, men hvilke?!

Kender du nogle gode titler man kunne bruge som en vejlende hjælp?! - andet end Jacob Nielsen og Rolf Molich c",)

Tak;-)
Avatar billede iggi Nybegynder
13. marts 2002 - 16:31 #1
her er nogle artikler på nettet som jeg selv har brugt til en rapport om brugervenlighed

”Developing User-Friendly Flash Content”, Chris MacGregor, http://www.evolt.org/article/Developing_User_Friendly_Flash_Content/4090/9601/index.html#I_1
“ A conversation with Hillman Curtis”, February 20. 2001,http://macweek.macworld.com/2001/02/18/0220swhillman.html
“Practical accessibility: Core concepts”, Sarah Horton, 15 June 2001, http://www.dartmouth.edu/~webteach/articles/access.html
”Introduction  Macromedia Flash Usability”, Chris MacGregor
http://www.flazoom.com/usability/usability_I_2.shtml

og et par links

www.useit.com

www.its.monash.edu.au/web/slideshows/ucd/spusc.html

www.hillmancurtis.com/site2/sitedesign01.html

http://graho.blogspot.com/

www.w3.org/

www.sensus.dk/

mvh iggi
Avatar billede sofienberg Nybegynder
13. marts 2002 - 16:36 #2
Mon ikke jeg gør...da det ligesom skulle være mit speciale.
Værsgo:

- Donald Norman "Design of everyday things"- en fantastisk grundbog i god brugervenlighed. Han er virkelig kongen og en bog man SKAL læse. Får dig til at se verden med helt nye øjne.
- Johnson, Mark & George Lakoff " Methaphors we live by"
- Dourish, Paul "Where the footprints Lead" - omhandlende social navigation.
- Reeves, Byron & Clifford Nass "The media Equation" igen meget flot tekst, der redegør for vores opfattelse af computere (computers are social actors) og derfor bør vi designe tingende ud fra den Knowelgde in the head vi har.
- Schneiderman s og hans "Eight Golden Rules of Interface Design"
- Gilister og hans krav til de tre I'er - Interactivity (funktionel og/eller spændende navigation)
Immediacy (konstant opdatering, nye ”poskort”)
Intergration (gøres brug af muligheder for mulitmedier, video, hypertekst)
- Grice og hans fire maksimer - meget semantisk orienteret (om at tale brugerenes sprog, fostre tillid, osv.)

Det var et udpluk af nogle af de teoretikere der har inspireret mig. Held og lykke sig til hvis du skal have uddybning.

Thomas :-)
Avatar billede itonly Nybegynder
14. marts 2002 - 10:48 #3
tak for hjælpen.... *ss*