Avatar billede makie Nybegynder
13. marts 2002 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mac..

Jeg har lavet et program pakket det i en Jar-fil osv.
Lagt det på en disk med JRE.. MEN jeg kan ikke få det til at køre på en Mac. maskine hvorfor ??

Jeg ved at lign. spørgsmål har været stillet her 701 gange før, er der ikke et sted hvor der står noget om hvordan man laver sine class-filer klar til distribution.
Hermed mener jeg fra START til SLUT.

Jeg har efterhånden læst flere Java bøger igennem, men ikke i en af dem står der: Sådan får du dit program til at køre på andre maskiner.

Gi mig og 500 andre et svar der ikke kan misforstås.
På forhånd tak

M.
Avatar billede nute Nybegynder
13. marts 2002 - 14:52 #1
har du kikket på denne ?

http://developer.apple.com/java/

/nute
Avatar billede makie Nybegynder
13. marts 2002 - 14:56 #2
ja- det var der jeg downloadede JRE fra men det kunne jeg sgu ikke få til at virke..
Det jeg faktisk gerne vil have et svar på er en total-løsning, på hvordan man laver sine programmer så de kan bruges på andre maskiner.
altså: hvad skal pakkes med og hvordan.. (en gang for alle)

M.
Avatar billede nute Nybegynder
13. marts 2002 - 15:00 #3
man er nødt til å innstallere en JVM på den maskinen som skal kjøre koden ellers vil det ikke fungere.
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2002 - 15:24 #4
Download en JRE som virker på en MAC, installer den og kør dit program.

I din jar fil skulle der gerne være en MANIFEST fil som beskriver hvad for en klasse der er din starte klasse, så finder JRE'en ud af resten.