Avatar billede kochx Nybegynder
13. marts 2002 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Uønsket start af mappe ved opstart af PC

Hello There

Er der nogen der har løsningen på hvordan man fixer problemet med opstart af folderen "PROGRAM" ved PC opstart. Mappen bliver ikke kaldt fra start biblioteket, ej heller fra Regedit"LM/software/MS/win/current/RUN
hvad F..... for så den mappe til at dukke op på skrivebordet under opstarten.???????????
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. marts 2002 - 11:29 #1
Prøv at gå i RUN og skriv MSCONFIG - og se i STARTUP hvad der bliver startet af spændende ting.
Avatar billede kochx Nybegynder
13. marts 2002 - 11:31 #2
NT 4.0 har ikke denne facilitet
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. marts 2002 - 11:52 #3
Blev også lidt i tvivl.. nå,,, prøv at gå i regedit og søg efter folderens navn, det kan være at det kan hjælpe dig i jagten efter 'synderen'
Avatar billede kochx Nybegynder
13. marts 2002 - 11:54 #4
Jeg brugte 3 timer i går for at finde synderen!
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. marts 2002 - 12:13 #5
Har du installeret nogle programmer forud for dette problem?

Hvis et program bliver kaldt i under start af maskinen som c:\program files\programMappe\program.exe, kan det ske at Windows 95 og NT 'fucker' op og prøver at køre programmet: c:\program i stedet.

Prøv at sætte "" uden om programmerne, som startes op i registrerings databasen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. marts 2002 - 12:13 #6
Jeg ved i hvert falde at Norton AV 2001 kan lave disse problemer under Windows 95.
Avatar billede kochx Nybegynder
13. marts 2002 - 12:17 #7
Ja det er efter en program installation, men det er lidt tilfældigt hvilke program der udløser fejlen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. marts 2002 - 12:20 #8
Smut herned og kig på hvad der er af programmer som starter op med noget med c:\program ....

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. marts 2002 - 12:23 #9
I Windows 95 kan man jo bruge "MD-DOS filnavne", så det kommer til at se sådan ud: c:\progra~1\progra~1\program.exe

Måske det samme kan gøres i NT? (selv om der ikke er DOS i)