Avatar billede denniss Nybegynder
04. juni 2000 - 03:36 Der er 11 kommentarer

RemoteAccess via ADSL:ADSL

Hejsa,

er der nogen der har en løsning eller et forslag til om det kan lade sig gøre at at punkt A, som har adsl mod nettet og har installeret et remote access program på en lokal maskine.

Punkt B, har ligeså adsl mod nettet og har en client til remote access.
Kan punkt B på nogen måde komme til at connecte via remote access til punkt A ?

remote access = Netop, pcAnywhere osv.

Skal punkt A have en fast IP ? hvis ja, hvad sker der så med de maskiner der var/er lokal ?

~Dennis
Avatar billede gudrun Nybegynder
04. juni 2000 - 11:14 #1
Hvis du har tænkt dig at bruge PCAnywhere til dit foretagende, så er det ret smart at have et ipnummer...
Med dette progran kan du rent faktisk lave noget ret smart....når du indtaster dit IP nummer, så indtast da kun de tre første dele af talet, og som det sidste tal skriver du "255". Nu modtager du en liste over alle computere i subnettet og kan vælge en computer herfra.

Der er også et andet program som heder VNC "Virtual Network Connection", vi bruger det på mit arbejde. Det er desværre ikke mig der har sat det op, så jeg ved ikke så meget omdet, men programet ser nu ud til at køre godt og stabilt, samt er der en god dokumentation på deres hjemmeside:

http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html

Martin
Avatar billede gudrun Nybegynder
04. juni 2000 - 11:16 #2
Yderliger kommentar...PCAnywhere understøtter  DNS, så det burde være nok at bare have computernavnet med domæne, men de skriver selv i deres dokumentation når man skal igennem internette er det smart at bruge et fast IP Nummer.

Martin
Avatar billede victor44 Nybegynder
04. juni 2000 - 12:23 #3
VNC er gratis. Og det er ikke svært at konfigurere. Det kører på næsten alle OS. Virker også med DNS navne.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
04. juni 2000 - 20:16 #4
der er også en fornuftig måde via VPN, kræver en server og klient. Server kan fås til linux så er det gratis, mener at Windows 98 og 2000 har klienten
Avatar billede denniss Nybegynder
04. juni 2000 - 21:19 #5
VPN

er det noget virtual network.. ? hvordan fungerer det ?
Avatar billede hsgroup Nybegynder
04. juni 2000 - 23:33 #6
VPN er Virtuel Private Network, og det virker!
Avatar billede denniss Nybegynder
05. juni 2000 - 16:22 #7
Er det noget med at man installerer VPN protocol på de to maskiner der skal snakke sammen ?
Hvis ja, hvordan ser de så hinanden, det må vel være på ip nummeret, også er man tilbage ved starten. ?!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2000 - 23:24 #8
Hvis de virker med DNS kan du jo bare installere Dynip...

så har du et fast DNS til din ip..
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2000 - 23:57 #9
Uden alt for meget bøvl med VPN og andre underlige ting!

1.
Download og installere programmet WinIP (http://www.dragonmount.net/software/winip/index.htm) på den maskine du skal fjernstyrre. WinIP sørger for at du får en fast adresse, lige meget hvliken IP du har. Den adresse du får kan fx se sådan du: denniss.adresse.net

2.
Skiv den adresse ned.

3.
Sæt remote serveren igang på den computer du vil fjernstyrre.

4.
Connect til din remote server ved at indtaste den adresse, som du skrev ned i punkt 2.

Så køre det !!

Desuden har de fleste adsl linier fast IP adresse..
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2000 - 13:41 #10
Noget nyt?
Avatar billede lovskov Nybegynder
22. februar 2001 - 13:58 #11
Er der ikke nogen som har en beskrivelse af hvordan man sætter en ADSL forbindelse (WorldOnline) op på win 2000 til VPN.
Det må være noget med reverse NAT - hvilken port?
Klienten må vel give sig selv.
Jeg venter med spændt på at høre nyt.

pel