Avatar billede mickni33 Nybegynder
12. marts 2002 - 19:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

win 98 klienter

Er det muligt at oprette et netværk på denne måde ??

Der er 6 klienter win98
der er 1 mail server win 2000 server

af de 6 maskiner er der 10 personer som skal deles om dem. er det muligt at oprette maskinerne sådan at de logger sig ind med deres password hvorefter det også er netop deres egen personlige outlook der er.

derved kan de 10 personer godt have hver deres outlook program som de kan bruge efter login

Skal man oprette nogle mail userer på serveren ?
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 19:09 #1
ja de skal oprettes på serveren, hvis de samtidig skal have flydende opsætning skal maskinerne også sættes op til dette.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
12. marts 2002 - 19:15 #2
hvad betyder flyende opsætning
Avatar billede chthon Nybegynder
13. marts 2002 - 11:23 #3
Gå ind under users eller password i control panel. Det er en af de to, hvor man kan definere at hver bruger kan have deres egne indstillinger til Windows.

Alternativt, kan Outlook sættes op til at man skal logge ind for at komme på mailserveren, og yderligere kan deres sættes forskellige IDs op.

Hvis de kun skal have adgang til hver deres mailbox, kan du skrive hvilken version af Outlook du bruger og jeg kan poste en lille vejledning til opsætning af IDs.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
13. marts 2002 - 12:14 #4
genialt
outlook 98
den med outlook lyder som en god ide
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. marts 2002 - 12:20 #5
Så vidt jeg ved, er man i Danmark uskyldig indtil det modsatte er bevist. Derved kan man ikke betegnes som kriminel før der er faldet en dom.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. marts 2002 - 12:21 #6
ups... forkert spørgsmål... sorry ;)
Avatar billede mickni33 Nybegynder
13. marts 2002 - 12:44 #7
hahahahaha
hvad drejer det sig om:-)
Avatar billede chthon Nybegynder
13. marts 2002 - 16:10 #8
Ang. Outlook 98 kommer nok til at tage lidt tid for mig at undersøge, da jeg åbenbart (ups) ikke selv kører med det derhjemme mere.

Men men men... Outlook 98 og 2000 minder uhyggelig meget om hinanden hvad det angår.

(Til engelsk udgave:)
1) Du går op i 'Tools | Options'
2) Vælger fanebladet 'Mail Services'
3) Vælger 'Prompt for a profile to be used'

På denne måde skulle Outlook ikke bede om password såfremt profilen er den samme som brugeren er logget ind med - ellers vil den bede om password.

Prøv det en gang. ;o)