Avatar billede harpocrates Nybegynder
12. marts 2002 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

redhat 7.2 - kwuftpd - anonymous

Hvorfor kan jeg ikke få lavet så min anonymous user kan uploade til /var/ftp/pub ... det er lige meget hvordan jeg konfirgurere den!

- nogen der har et godt hint til hvad jeg skal skrive i
/etc/ftpaccess

[harpocrates]
Avatar billede thomasledet Nybegynder
12. marts 2002 - 21:03 #1
vil anbefale, at du i stedet for wuftpd prøver proftpd eller pureftpd... wuftpd er noget skidt... og derudover har det også en lang historie med sikkerhedshuller (det kan ske, at de har fået lukket de fleste... men det er jo aldrig til at vide med folk, der er meste i buffer-overflow og off-by-one fejl)

http://www.proftpd.org
http://www.pureftpd.org
Avatar billede thomasledet Nybegynder
12. marts 2002 - 21:03 #2
ud over at være veldokumenteret er proftpd dejlig at arbejde med og let at sætte op
Avatar billede harpocrates Nybegynder
12. marts 2002 - 22:14 #3
næ! - for jeg gider ikke bruge proftpd.. jeg vil bruge wuftpd!
- need more infomation about wuftpd *please*

[harpocrates]
Avatar billede nbeier Nybegynder
12. marts 2002 - 22:20 #4
Sådan er folk så forskellige. Jeg gik tilbage efter et kort forsøg med proftpd, fordi jeg fandt ud af at sætte upload ordentlig op i wuftpd (efter dokumentationen). Jeg manglede et enkelt "/" i /etc/ftpacces , for at det funkede ;)
Avatar billede nbeier Nybegynder
12. marts 2002 - 22:25 #5
Disse linjer i /etc/ftpacces virker for mig. så måske kan de inspirere dig:
__________________________
anonymous-root /home/pub
upload  absolute /home/pub /upload      yes    nik    nik    0666    dirs    0777
upload  absolute /home/pub /upload/*    yes    nik    nik    0666    dirs    0777
upload  absolute /home/pub /upload/*/*  yes    nik    nik    0666    nodirs  0777
________________________
Hvis du ikke forstår linjerne så læs "man ftpaccess"
Avatar billede harpocrates Nybegynder
11. april 2002 - 08:55 #6
urin - jeg kan ikke få det til at virke!