Avatar billede reaper Nybegynder
12. marts 2002 - 12:20 Der er 3 kommentarer

Printer driver problemer

Jeg har netop installeret alle mine printere på en Win2000 server, og nu kan jeg simpelthen ikke få printerne til at virke under NT40.

Jeg har prøvet at installere ekstra driver sådan at den skulle vise at den dækker både Win2000 og NT40, men hver gang den er færdig med at installere driveren, så skriver den stadigvæk at der kun er installeret driver til at dække win2000.
Avatar billede canker Nybegynder
12. marts 2002 - 12:31 #1
hvad mener du med at du har installeret drivere til nt??

du skal tage properties på din printer, vælge sharing, og så tilføje den rette driverunderstøttelse. dvs. ikke en egentlig intallation af driver!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2002 - 13:52 #2
Canker -> Jeg tror ikke helt du har ret. For at køre en printerserver, der har forskellige klienter, er du nødt til at have drivere installeret til de enkelte klienter på printserveren, for at det vil virke "automatisk".
Når du så installerer printeren på klienten, "downloader" den så automatisk driveren fra printserveren. Men det kan den altså kun, hvis den rigtige driver er installeret.

Reaper -> Giver det et praktisk problem?? Mange W2K drivere er blot en udbygning af den gamle NT4 driver, og f.eks. HP har til deres Laserprintere kun én driver, der dækker begge O/S. Det kan være derfor den ikke kan finde ud af det.
Men giver det et praktisk problem på klienten? I så fald, har du prøvet at installere NT4 driveren direkte på NT4 klienten (Skift driver, når den er installeret)?
Avatar billede canker Nybegynder
12. marts 2002 - 15:20 #3
Ole madsen >  det er jeg godt klar over, jeg angav bare den korrekte måde at installere understøttelsen af winNT-driveren på :-)