Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
12. marts 2002 - 01:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Routeren "hænger"

Hej alle sammen

Jeg har et spørgsmål vedr. router eller opsætning af Internetprogrammet. Jeg har netop fået installeret bredbånd med ADSL. Jeg har monteret en router (Cisco). Det hele kommer fra teleDanmark. Nu er mit problem bare, at når jeg har været på internettet et stykke tid går postprogrammet og exploren død. (ligesom om routeren hænger) og jeg må vente 5-10 min før jeg kan komme på igen. Jeg er dog stadig online for min ICQ virker stadig.

Kan det være noget med internetopsætningen??? evt. med sikkerhed eller lignende???

Håber I har et bedre bud end mig, da jeg har siddet og rodet med det et stykke tid nu.

Jet-setterinden
Avatar billede rickypriv Nybegynder
12. marts 2002 - 10:22 #1
Jeg har oplevet nøjagtig det samme .. dog med en SpeadStreem router.
Jeg fandt aldrig ud ad hvad fejlen var, men her er lidt research:

Jeg kører Win XP.
Jeg bestemte mig for at formattere og reinstallere, men inden det, gemte jeg alle dokumenter og indstillinger (via XP's smarte værktøj).
Jeg geninstallerede så XP, og så var alt OK!
Så læste jeg mine dokumenter og indstillinger ind igen, og så var den gal igen!
Så kopierede jeg mine dokumenter over på en anden disk (alm backup).
Formaterede og reinstallerede. Denne gang genindlæste jeg IKKE mine tidligere indstillinger, og siden da har alt været ok!

Jeg tror det er en fejl i Windows kontra TDC internet protocol, eller hvad ved jeg. For en eller anden opsætning eller form for indstilling giver problemer.

Jeg ved ikke om du kunne bruge mit svar til noget, for man er jo aldrig glad for at skulle formattere ..
Avatar billede svindler Nybegynder
12. marts 2002 - 12:33 #2
Jeg og een af min kolleger har lignende oplevelse med TDC ADSL. Jeg har haft en linux-maskine og en Cisco PIX stående på en DASL. For begges vedkommende gælder det, at de ca en gang i døgnet skal have interfacet ned og op igen før forbindelsen kommer igen. Det gælder uanset om jeg bruger dhcp eller taster min statiske ip-adresse ind på udstyret.
Min kollega har dynamisk ip-adresse og oplever det samme.
Når man konfronterer TDC med det, siger de, at de kun understøtter Windows. Jeg har ikke tænkt mig at bruge en Windows maskine som firewall for mit interne netværk, så jeg har skrevet et script, der checker forbindelsen med fem minutters mellemrum og reloader pix'en, hvis det ikke virker.
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
12. marts 2002 - 18:45 #3
Umiddelbart håber jeg det virker nu, jeg har 2 netværkskort i min pc, hvori det ene var defekt, netop det til nettet. Jeg har installeret et nyt og nu håber jeg det kører.

Tusind tak for jeres svar
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
12. marts 2002 - 18:46 #4
Ups...det var en fejl det med afvist svar til svindler...det må du undskylde.

Kan jeg lave det om på nogle måder???? så I får 30 hver???
Avatar billede svindler Nybegynder
12. marts 2002 - 20:15 #5
Det gør ikke noget.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
12. marts 2002 - 21:35 #6
Hvis svindler ønsker kan jeg lave et sp. hvor han få 30 point.
Avatar billede svindler Nybegynder
12. marts 2002 - 22:51 #7
Jeg har rigeligt med point, og kan ikke bruge dem til at betale terminen med, så behold du dem bare.
Jeg havde egentlig heller ikke noget konkret information, bare et behov for at brokke mig lidt ;-)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
13. marts 2002 - 09:33 #8
hehe.. det er helt iorden ..
TDC er der sq også tit problemer med!