Avatar billede jackson23 Nybegynder
11. marts 2002 - 22:18 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mangler en underlig dll fil?

Når jeg starter nogle af mine progs op, via deres exe filer, får jeg følgende fejlmeddelelse: "Dette program kunne ikke starte, fordi MSVBVM60.DLL ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at instalere programmet igen."
Hvad er der galt. Det kan da ikke passe jeg skal installere så mange af mine progs igen??
Avatar billede soreno Praktikant
11. marts 2002 - 22:22 #1
kopier filen ind i windows\system32
download den evt. her:
http://dll.yaroslavl.ru/index.php3?in_search=MSVBVM60
Avatar billede zred Nybegynder
11. marts 2002 - 22:22 #2
Hmm....... find msvbvm60 på din win cd eller på nettet...

tjek på en anden com hvor det ska ligge

og problem solved?
Avatar billede soreno Praktikant
11. marts 2002 - 22:24 #3
jeg kunne forestille mig at filen har noget at gøre med Microsoft Visual Basic Virtual Machine 6.0 ? (anyone ?)
Avatar billede jackson23 Nybegynder
11. marts 2002 - 22:40 #4
jeg bruger ikke visual basic????
kan nogle fortælle mig hvor dll filen skal ligge??
Avatar billede jackson23 Nybegynder
11. marts 2002 - 22:45 #5
soreno: er du sikker på den skal ligge i system32?
Avatar billede kvik Nybegynder
12. marts 2002 - 00:07 #6
Avatar billede soreno Praktikant
12. marts 2002 - 10:18 #7
jackson23> det er fordi programmet du bruger er lavet i visual basic. hvis du ikke vil ligge den i system32 (forudsat at du bruger xp eller anden nt klon..) kan du ligge den i det dir som programmets exe fil ligger i.
eks:
c:\program files\mitprogram\
mitprogram.exe
msvbvm60.dll

men hvis du ligger filen i system32, så har alle programmer adgang til den, og du skal derfor kun have én kopi af dll filen (det er hovede ideen i dll filer..)