Avatar billede allan_jeak Nybegynder
11. marts 2002 - 19:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er GeForce 4 godt nok?

Davs, jeg har næsten lige købt computer, en bilka- computer, men fandt så ud af at det var med onboard grafik kort, så jeg skal have et nyt, jeg har kun 1000kr at gøre godt med. Jeg har tænkt på et GeForce 4 kort, se spifikationer her under(kopieret fra Midt-Data.dk)
Produkt info:

Producent : OEM
Produkt :  nVidia Geforce 4 MX440 64 MB TV-OUT
Info :  nVidia GeForce 4 MX440 / 64 MB DDR RAM / TV-OUT
Model :  GF4440TV

Pris : Kr. 995,00

Yderligere Info :
Grafikprocessor:
nVidia GeForce4 MX 440 Chipset
Ram:64MB DDR Ram
Monitor udgang:1 x Std. analog monitor udgang
TV:1 x Std. Video Out (S-VHS Kabel og Phono Kabel medfølger)
Special:WinDvd medfølger

Info
Fill rate: 1.1 Billion Texels/Sec.
Triangles per Second: 34 Million
Memory Bandwidth: 6.4GB/Sec.

Så er det mit spørsmål lyder på, om det er godt nok? eller om der er noget som er bedre til 1000kr?
Avatar billede soreno Praktikant
11. marts 2002 - 19:53 #1
Om det er godt nok kommer an på dine behov. Prøv at beskrive hvad du forestiller dig at grafikkortet skal bruges til.
Avatar billede allan_jeak Nybegynder
11. marts 2002 - 22:01 #2
Jeg skal primært bruge grafikkortet til film, det kan mit onboad grafikkort ikke engang trække, så skal jeg også bruge den til spil, counter og mere krævende spil som DeltaForce, og de nyeste spil. jeg skal bare have det bedste grafikkort jeg kan få for 1000kr
Avatar billede soreno Praktikant
11. marts 2002 - 22:20 #3
jeg vil sige at du er rimelig fremtidssikret med et geforce4, det er jo begrænset hvormange spil der egentlig udnytter geforce3's kapaciteter (eks. OpenGL extensions).

Performance mæssigt tør jeg ikke udtale mig..

Men der er ingen tvivl om at du får et kvalitetschip for de penge. Spørgsmålet er om producenten (du har skrevet OEM) har implementeret 'elektronikken' på en fornuftig måde. Måske der findes nogle tests af kortet på nogle benchmark sider ?
Avatar billede blitzzer Nybegynder
11. marts 2002 - 23:38 #4
Geforce 3 TI200 er dobbelt så hurtig som Geforce 4mx440 og så koster det kun 1300kr
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
12. marts 2002 - 02:05 #5
Kender en der kører med prøcis det samme kort (os købt i midt-data), og han siger det virker super! Men han har måtte sætte en extra ventilator inde i karbinettet der "puster" på grafikkortet da han oplevede det kørte ustabilt. Jeg ville som Blitzzer klart anbefale G3 TI200, og bare rolig - det kan godt trække de nyeste spil og 3d-max :-)
Avatar billede psychodad Nybegynder
12. marts 2002 - 02:40 #6
gf4 mx er virkelig et skodkort

hellere køb gf3 så

kig evt benchmarks her og diverse andre steder:
<a href="http://www6.tomshardware.com/graphic/02q1/020206/geforce4-09.html">tomshardware </a>
Avatar billede psychodad Nybegynder
12. marts 2002 - 02:41 #7
ok den laver selv hyperlinks :o)
Avatar billede bone_head Nybegynder
12. marts 2002 - 09:11 #8
Det er egentligt ret misvisende at kalde de nye GeForce4 MX kort for Geforce4 overhoved! Det er "kun" GeForce2 kort med en lidt højere clock-frekvens. GF4 MX kortene har ligesom GF2 kortene ikke engang pixel-shaders. Så vil jeg give psychodad og blitzzer ret, køb hellere et GF3 hvis det kan fås til en rimelig pris.