Avatar billede leif1 Nybegynder
11. marts 2002 - 19:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Exchange - 2000

Er der nogen der ved hvordan man udefra kan hentet mail fra exchange server, jeg tænker ikke på webAccess
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. marts 2002 - 19:22 #1
jeg er med på en lytter..
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2002 - 20:47 #2
Øhh...
Via Outlook ???
Åbn for portene 25 & 110

Eller hvad mener du ?
Avatar billede leif1 Nybegynder
12. marts 2002 - 04:16 #3
Jeg mener at hvis nu Du skulle hentet mail fra min exchange server, hvordan så
Avatar billede lt0 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:11 #4
Du installerer outlook, under opstart første gang kan du vælge en profil der retter sig mod fimaer, herunder eschange server.  Skriv navnet på serveren og dit bruger navn og du er på.  Hvis outlook er installeret kan du rette opkoblingen i kontrolpanelet.
Avatar billede leif1 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:26 #5
I misforstår

Hvis jeg sidder med en computer på bahama og skal hentet mail fra en exchange server der stå i i Ålborg ( Hvordan gør jeg det unden at bruge WebAccess.
Avatar billede lt0 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:27 #6
Det gør du ikke.
Du kunne f.eks. bruge terminal serveren i win2000, hvor du fjernopkobler til serveren og overtager en profil.
Det kræver evt. noget VPN udstyr, emn kan laves forholdsvis billigt.
Avatar billede leif1 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:31 #7
Man kan jo ikke lade 15 forskellige personer bruge terminal server.
Avatar billede lt0 Nybegynder
12. marts 2002 - 09:20 #8
Derfor VPN udstyr
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 15:54 #9
Eller også kan man ganske simpelt bare installere en mail-klient af hvilken som helst art og rette den mod en mailserver.

Outlook kan eksempelvis bruges ved opsætning til Internet mail.

Andre mail-klienter kan også bruges.
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 15:55 #10
Så længe port 110 kan du hente emails fra mailserveren.

Hvis du også vil kunne sende mails, skal du have åbnet for port 25 således at din klient kan sende mailen til din mailserver (men hvis mailserveren modtager mails udefra allerede, er den åben)
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
16. marts 2002 - 15:43 #11
Installer mapi support / servicen og så kan du gøre det samme som hvis du henter via pop3, men mailen bliver liggende på serveren til du kommer hjem igen
Avatar billede leif1 Nybegynder
11. december 2004 - 07:30 #12
Lukker