Avatar billede php_guru Nybegynder
11. marts 2002 - 18:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DirectX

Hej,

Jeg er løbet ind i store problemer med DirectX. Jeg kan ikke køre nogle af mine spil, og når jeg bruger "dxdiag" får jeg følgende fejl:
DirectDraw test results: Failure at step 11 (Colorfill blit to primary): HRESULT = 0x887601c2 (error code)
&
Direct3D test results: Failure at step 31 (Present): HRESULT = 0x887601c2 (error code)

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men en dag da jeg havde installeret Delta Force: Land Warrior, holdt det op med at virke.

Quickfacts:
DirectX version: 8.1
Grafikkort: Nvidia RIVA TNT2
Winme, 64 MB SDRAM, 650 MHz AMD Athlon
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2002 - 20:29 #1
Prøv at geninstaller DirectX
Avatar billede php_guru Nybegynder
14. marts 2002 - 14:59 #2
Har prøvet det 100 gange uden resultat.
Avatar billede niklaj Nybegynder
21. marts 2002 - 12:40 #3
Prøv at installere DirectX version 7.x da nogle graffikkort ikke fungere ordentligt under 8.x. DFLV har sandsynligvis installeret en version af DirectX der ikke fungere med dit Grafikkort.
Avatar billede robotten Praktikant
25. marts 2002 - 08:32 #4
Man kan ikke bare installere en ældre version af DirectX oveni en nyere version - det tillades ganske simpelt ikke. Og DirectX kan ikke sådan bare fjernes igen, hertil skal der anvendes et program som fx http://www.geocities.com/firecat182/

/Robotten
Avatar billede goatshrine Nybegynder
25. marts 2002 - 08:37 #5
http://www.dvd-digest.net/downloads/files/dxuninstaller10.zip

det skulle klare dine pinsler.

men sørg for at læse readme.txt først!
hvis du fucker up så er der ingen garanti for hvor brugbart dit windows er bagefter.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
25. marts 2002 - 08:37 #6
skulle ha været et svar
Avatar billede goatshrine Nybegynder
25. marts 2002 - 08:49 #7
du kan også prøve dette program: http://www.voodoofiles.com/3117

det lader til at være lidt mere sikkert
Avatar billede robotten Praktikant
25. marts 2002 - 12:21 #8
Takker for points.
Godt at det kom op at køre igen.
Dog ledte niklaj os på sporet af det rigtige svar...
Avatar billede niklaj Nybegynder
25. marts 2002 - 12:39 #9
Tak for de gode ord.
Det var godt jeg kunne hjælpe det er jo det man er her for.
Avatar billede php_guru Nybegynder
25. marts 2002 - 14:43 #10
Jeg ved det godt, hvis jeg havde haft muligheden havde i også begge fåetpoint. Hvis det kan arrangeres vil jeg gerne give dem til niklaj også!