Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:22 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

DVD-Medier

Kan DVD-Medier bruges til at brænde alm. filer på?

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/dvdmedier.asp

Såsom .exe,mp3,zip osv. ?
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:25 #1
Helt sikkert. Det fungere på helt samme måde som når du brænder på en CD. -Der er bare en hel del mere plads :-)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:27 #2
Hmm.. Dvs. jeg kan brænde for 4 GB .exe filer eller noget? =)

Så er de CD'r jo PERFEKT til backup af en harddisk...
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:27 #3
Du skal selvfølgelig bare ha en DVD brænder og et program der understøtter den. Det er der mange der gør efterhånden
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:28 #4
Kan du finde et link til en DVD brænder? Og et program selvfølgelig...
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:29 #5
Det kan du sagtens ja. Og jo, de er ganske perfekt til Backup. (men måske en lidt dyr løsning...)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:29 #6
Hvorfor kan man ikke bare bruge en alm. cd brænder?
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:29 #7
Gider du finde et link til en dvd brænder?
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:30 #8
Nevermind. www.edbpriser.dk har jo en DVD-Brænder  sektion =)
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:31 #9
Jeg er helt sikker på at du vil kunne finde en DVD brænder på www.edbpriser.dk - Programmet kunne feks være Adaptec Easy CD creator. Det skal nok kunne understøtte brænderen med den sidste nye update
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:31 #10
Hvorfor kan man ikke bruge en alm. brænder?
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:33 #11
Du kan ikke bruge en alm. brænder fordi DVD skiverne er opbygget efter et helt andet princip. Data'enen ligger meget tættere, så det kræver en meget mere præsis brænding, som kun en DVD brænder kan klare
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:35 #12
Okay. tak for det.

Ville også lige spørge om man akn købe et par ekstra USB porte =)
Kan man det? Jeg kunne godt bruge et par ekstra. Findes de på www.edbprisert.dk?
:)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:36 #13
Avatar billede taskmgr Nybegynder
11. marts 2002 - 16:39 #14
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:41 #15
Så skal man bare sætte dem i og smække et WebCam elelr Scanner i eller ngoet andet og s funger det?

Skal der installeres drivee til de ekstra UDB porte?
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:42 #16
Lige mine ord :-)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:42 #17
Opreter lige et nyt spm.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
11. marts 2002 - 16:43 #18
Det er jeg ikke sikker på, men det tror jeg ikke.
Hvis du har drivere til USB 2.0 i forvejen, er den vel go nok.
Avatar billede hanloven Mester
11. marts 2002 - 16:43 #19
Ikke til portene, men pc'en kommer selv og spørger efter drivere til de enheder du sætter til portene. (Skal dog kun gøres en gang)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:47 #20
Her er spm. ang. USB porte:

http://www.eksperten.dk/spm/183663
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:48 #21
Taskmgr>>> Læg lige et svar så får du lige et par points.

Ps. Jump over to the next question; http://www.eksperten.dk/spm/183663

:)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. marts 2002 - 16:57 #22
Du må undvære 'taskmgr' :)
Avatar billede futte789 Nybegynder
13. maj 2003 - 12:18 #23
prøv på www.billigmedien.de/shop/ det ligger i Flensborg der er også et kort så du kan finde det køber selv ind der har ikke fundet et sted der er billigere
mvh. futte
Avatar billede hanloven Mester
14. maj 2003 - 00:06 #24
www.cdrsite.com er også en mulighed... De har meget billige skiver, som du kan bestille over nettet... :-)