Avatar billede rudi1234 Nybegynder
11. marts 2002 - 14:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Outlook - færdiggøre adresse automatisk

Jeg har lige skiftet fra Outlook Express til Outlook. Når jeg begynder at skrive adressen (eller navnet på modtageren) i en ny medd. foreslår programmet ikke selv en fra adresselisten mens jeg taster. Kan man ikke slå det til sådan at den gør det?
Avatar billede jimse Nybegynder
11. marts 2002 - 14:32 #1
Jeg tror ikke der findes en sådan funktion.
Avatar billede prodic Mester
11. marts 2002 - 14:39 #2
Funktioner->Indstillinger->E-mail indstillinger->Avancerede E-mail indstillinger og sæt hak i Foreslå navne under skrivning i felterne Til, CC og BCC

Det skulle gerne virke.
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. marts 2002 - 14:39 #3
Det kan man ikke i Outlook, som jimse skriver:-(

Men, du kan nøjes med at skrive en del af navnet, så vil Outlook selv lede efter den match i din adressekartotek, som passer (hvis der er flere, får du lov til at vælge).

Så hvis der kun er en i dit adressekartotek, som hedder noget med q, f.eks. Peter Marquard, så kan du nøjes med at skrive q i adressefeltet:-)

MEN, pas på hvis du sidder på en Exchange server, for der er serverens adressekartotek altså prioriteret højere end dit lokale kartotek!!

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. marts 2002 - 14:42 #4
Øhhh, Prodic>> hvor finder du dit sidste punkt?? Det findes ikke i min Outlook 2000... Hvilken version bruger du?

/J
Avatar billede prodic Mester
11. marts 2002 - 15:04 #5
Outlook XP :-)
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. marts 2002 - 15:10 #6
OK, fedt at den er kommet i XP:-)

/J
Avatar billede codpiece Nybegynder
12. marts 2002 - 00:01 #7
Hvis du ikke kan finde den, kan du altid prøve med <Alt>KV (dansk version)

// Codpiece
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. marts 2002 - 00:04 #8
skriv starten af navnet og tryk Ctrl K
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 10:33 #9
I Outlook 2000 skal det slås til under

Tools
Options
  Preferences
  E-mail Options
    Advanced E-mail Options...

Her skal du sætte flueben i:

Automatic name checking

;0)
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
14. marts 2002 - 11:44 #10
chthon> Det ER slået til, men den færdiggør ikke medmindre jeg trykker ctrl+k. OE foreslår løbende, mens man skriver.
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 12:37 #11
Det kan også være måden / stedet din Outlook kigger efter navne.

Prøv:

Tools
Address Book

og i dette vindue:

Tools
Options

Efterse hvorledes navne bliver slået op under:

When sending mails, check names using.... (den address book du bruger 'mest' skal stå øverst)

Dette skulle gerne afhjælpe dit problem.

;0)
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
14. marts 2002 - 12:45 #12
I Adress Book er der ikke Options (måske er det fordi det er den forkerte adressebog - den bruger i hvart fald den samme som oe). Hvordan skifter man adressebog?
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 12:55 #13
Hvilken version bruger du af Outlook?
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
14. marts 2002 - 12:57 #14
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 13:04 #15
Jeg sidder og arbejder med en Outlook 2000.

Du har gjort som skrevet ovenover...?

Er det en dansk udgave...?
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 13:06 #16
Der skulle komme et vindue frem der hedder 'Addressing'.
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
14. marts 2002 - 13:15 #17
Jeg gør:

Tools
Address Book

og i dette vindue:

Funktioner:
-Konti
-Handling

Dvs. i adressebogen er der Funktioner, men kun med konti og handling som muligheder...
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 13:24 #18
Lad os prøve noget andet så... med samme effekt og samme vindue :)

Sidder med en engelsk udgave, så du må enten bære over med mig eller spørge hvis noget.

Tools
Services
  Addressing

Her under har du samme optioner o.s.v. - efterse om der er en contacts og en global address list og evt. byt om på dem.
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. marts 2002 - 14:22 #19
chthon>> Det eneste "Automatic name checking" gør er at checke om dine adresser er rigtige, ummidelbart efter du har forladt "til" feltet! Hvis den er slået fra, checker den først navne, når du har trykket på "send"...

Og det er ligegyldigt hvilken adressebog den kigger i!

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. marts 2002 - 14:29 #20
rudi1234>> Jeg har forhørt mig rundt omkring, og kun 1 ud af 5 mente at man kunne - men han kunne ikke finde det, så han overgav sig til sidst...

Desværre - hvis du skal have det til at virke, så hedder det OE eller Outlook XP som Prodic skriver...

/J
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 14:50 #21
)-::Doh::-(

Det er jo rigtigt nok.

Beklager vildledelsen.