Avatar billede gusse Nybegynder
11. marts 2002 - 13:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C#

øhh der snakkes så meget om .net og c#..

hvad betyder det for mig ?
C# er vel til også at kunne kører vie nettet
hvad er fordelen ved C# frem for asp
Er det nogle steder jeg kan se nogle demo udviklet i c#
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. marts 2002 - 13:57 #1
hej c++ er egentlig til at programere programmer som kan køre på din pc.
hvis du skal have et script sprog somunder støttes af nette ville jeg foreslå javascript eller java..
som er udviklet til nettet og som har sin styrke i at alt foregår på serveren. dvs at du ikke skal downloade hele koden og så få en side i din browser....
Asp er faktisk javascript som skal køres via en IIS server...
Avatar billede dyrby Nybegynder
15. marts 2002 - 11:12 #2
Det skal da også lige nævnes at C# er et "nyt" sprog der ligner en blanding af java og c++. C# har automatisk garbage collection i forhold til c++, hvilket gør det nemmere at skifte fra VB hvis man er vandt til dette sprog. Du kan ikke sige at du vil køre C# istedet for ASP, afløsren til ASP er ASP.NET. Det er ikke lige til at give et komplet overblik på de få linier man nårmalt skriver her :) Min personlige vurdering er at C# er et rigtig godt alternativ til VB, og et udemærket alternativ til C++. uanset hvilket af de to sprog du er vandt til er C# "nemt" at gå til da det ligner begge dele meget. Microsoft satsning ".Net" er en integrering  af mange forskellige progamerings sprog, det er defor muligt at skrive moduler til brugt i ASP.NET i c#....