Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2002 - 13:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 server

Hej Drenge!

Jeg har en 2 Windows 2000 servere, henholdsvis en filserver og et domæne - da jeg nu har sat mig selv i det dilema at jeg skal bytte om på deres navne (da et system "domino" kræver dette) ville jeg lige høre om det kunne lade sig gøre.

Altså at bytte om på deres hostnavne, uden at dette giver nogen form for problemer?

Mvh.

Kim
Avatar billede jakeman Nybegynder
11. marts 2002 - 14:06 #1
Hvis jeg var dig ville jeg lade være! -Tror ikke du skal regne med at det vil give andet end problemer. Hvis du skal gøre det skal det nok gøres over en dag således de to NetBIOS navne ikke konflikter med hinanden!

/Jakeman
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2002 - 15:18 #2
Hej Jakeman!

Jeg har netop erfaret at man på 2000 domænet ikke kan få lov at gøre det - men der må alligevel være en eller anden mulighed for det. Det er jo software der er tale om!

/Kim
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. marts 2002 - 06:57 #3
Deres hostnames eller deres NetBIOS navne?
Avatar billede lt0 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:10 #4
Brug DCpromo til at fjerne ads og domænet, ret dine navne og brug dcpromo til at oprete domænet igen.
MEN pas på, alle ADS oplysninger forsvinder!
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2002 - 09:51 #5
Hej Lt0

Lyder godt - at det kan lade sig gøre,

ADS er jeg slet ikke gået igang med endnu, så det er vel godt nok, dog har jeg oprettet brugere på domænet.

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 12:05 #6
Tak for det Lt0, det virkede jo perfekt :)

Mvh.

Kim