Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2002 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WMI - check om en pc er online

Heyza

Jeg sidder og leger lidt med WMI på et 2k domain.. virker for vildt..
Det eneste jeg ikke lige kan finde ud af at kunne se om en pc overhoved er online/tændt.
Så mit spørgmål er, hvordan tjekker jeg om en pc er tændt før jeg connecter til den?, er der nogen smarte wmi kald eller noget?
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 16:48 #1
f
Avatar billede mcbear Nybegynder
31. maj 2003 - 13:07 #2
øv, nu trode jeg lige at jeg have fundet svaret på mit spm. har du selv fundet ud af det siden du lukkede spørgsmålet?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2003 - 08:57 #3
Yep.. jeg lavede en komponent som pingede pc'en som jeg så kalder fra mit vbs script.. men det er også en mulighed at forsøge at connecte til pc'en og så grappe fejlen hvis der opstår nogen.. det tager dog lang tid før den opgiver at få forbindelse, så derfor lave den en komponent udfra lidt information fra nettet.