Avatar billede thedino Nybegynder
11. marts 2002 - 13:22 Der er 7 kommentarer

Mangler Proxy client, eller ????

Hej derude

Jeg er ved at tilføje en pc i et netværk hvor der er installeret en proxy server på serveren.
Når jeg sætter en maskine mere op på domænet, kan jeg ikke få lov til at gå på nettet fra den, er det noget med at der skal installeres en client på maskinerne ??? Den maskine der skal tilføjes til netværket kører win xp :)))

Håber der er en der er hurtig med et svar...

/TheDino
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 13:23 #1
har du sat en gaitway op på din client, Altså serveren IP som gaitway

MC
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:28 #2
Hvis du har sat en proxy-server op, køer den også med forskellige indstillinger -heriblandt en port, right?

I din explorer, skal du gå i indstillinger og sætte din proxy-indstillinger op, som modsvarer dem der er på serveren.

og du har også den rigtige DNS og gateway på klienten?
Avatar billede thedino Nybegynder
11. marts 2002 - 14:59 #3
Der er ikke gateway og DNS på alle de andre maskiner i netværket...
Det skal måske lige indskydes at de alle sammen bruger 1 ISDN linie til deling :) Måske er det derfor der ikke er DNS og gateway
Avatar billede thedino Nybegynder
11. marts 2002 - 16:27 #4
Jeg tror at det er noget med at jeg skal installere microsoft proxy client 2.0 på XP maskinen, men kan ikke finde et sted at downloade den. Har også ringet og spurgt Microsoft, men de kunne ikke fortælle det... FLOT MS !

/TheDino
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. marts 2002 - 06:55 #5
thedino> Nej, MS giver ikke support uden betaling.

Jeg er ret sikker på at klienten kan installeres fra jeres proxy server!
Avatar billede thedino Nybegynder
12. marts 2002 - 11:30 #6
Jamen det var da løsningen... Tak goulduck !!!!

Her er dine point :))))
Avatar billede thedino Nybegynder
12. marts 2002 - 11:31 #7
kan ikke give dig point, du skal lige sende det som et svar, og ikke en besked :)