Avatar billede smilet Nybegynder
11. marts 2002 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Usb

Jeg har fået en ISDN forbindelse med en TDC miniVigor 128. Dette ISDN modem er beregnet til en USB port. Hvordan kan jeg slutte detet modem til en ældre PC med COM port men uden USB port?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. marts 2002 - 13:03 #1
Du kan købe et USB-PCI kort i maskinen, det vil løse dit problem. Men USB er ikke understøttet af WIN95 så hvis du ikke bruger noget der er nyere end win95 skal du nok også opdatere dit windows system (NT4.0 understøtter heller ikke USB)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. marts 2002 - 13:08 #2
Her er et billigt USB 1.1 kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577906

Og et billigt USB 2.0 kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577929

USB 2 er meget hurtigt, men ikke nødvendigt til en ISDN forbindelse.
USB 1.1 er rigeligt til ISDN, men hvis du også skal lave video redigering (det skal du nok ikke på en ældre maskine) så kan det være en fordel med USB 2 da de fleste digitale video kamerae understøtter enten USB2 eller 1394 (firewire)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. marts 2002 - 16:12 #3
takker for points håber det var svar nok.