Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2000 - 00:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ntoskrnl.exe

Jeg kører i øjeblikket på min tredje win2000 installation på 3 dage... de to første installationer er gået fint lige indtil jeg har lagt en masse andre programmer ind.

en gang stenede computeren og forsøgte så at starte op igen.

anden gang ville jeg bare genstarte - og det ville den ikke...

begge gange er den kommet med en fejlmeddelse om filen ntoskrnl.exe... jeg kan godt køre fejlsikret tilstand (jubii(!)) men det hjælper ikke at reparere installationen - hvad er problemet??
Avatar billede nilleman Nybegynder
03. juni 2000 - 01:04 #1
der har (så vidt jeg ved) været nogle problemer med AMD K6 processorer under Windows. Nu ved jeg ikke om det er sådan en maskine du har, men det kunne måske være roden til problemet...
Avatar billede roslev Nybegynder
03. juni 2000 - 08:00 #2
Har du installeret Adaptec Esay CD Creator? Jeg har hørt lidt rygter om at den kan gøre slemme ting ved Win2k...!
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2000 - 08:47 #3
Jeg har også haft den fejl...
Hmm, grunden var at et af mine RAM moduler var defekt.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2000 - 08:48 #4
Det er ihvertfald noget hardware som ikke vil det som det skal...
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
03. juni 2000 - 09:57 #5
Hvordan lyder fejlmeddelelsen help præcis?
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. juni 2000 - 13:03 #6
Jeg havde og det problem at den fejl kom(ntoskrnl.exe, jeg gjorde det at jeg gik ind i win2000 fejlsikret tilstand, og så slettede jeg filen, og så kørte computeren normalt.
PS. det er på eget hvis du sletter den.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2000 - 20:14 #7
jeg HAR prøvet at slette filen - men uden nogen effekt...

det ER en AMD K6 jeg har...

og jeg bruger også Adaptec Esay CD Creator...

dog er jeg i øjeblikket tilbage til win98, da det er vigtigt for mig maskinen kører. Esay CD Creator kan jeg jo altid lade være med at bruge, men når nu den ikke nødvendigvis er installeret før den går ned er det ikke kun den der er problemet - så måske min AMD K6....

ellers andre forslag til et senere forsøg???
Avatar billede keysersoze Guru
08. juli 2000 - 11:29 #8
nilleman og roslev; besvar lige, så i kan få point....
Avatar billede jydepotten Nybegynder
08. juli 2000 - 13:58 #9
Det kan også være brænder-programet, hvilken version bruger du?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juli 2000 - 23:24 #10
Som sagt brugte jeg bl.a. Esay CD Creator - som det altså også er sagt kan det være årsagen... bruger dog ikke win2k i øjeblikket, så jeg kan ikke lige teste ydeligere...
Avatar billede roslev Nybegynder
08. juli 2000 - 23:37 #11
Hvis du skal bruge EZCD creator under Win2000 skal det være v. 4.0 med en 4.02 update...
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2000 - 14:58 #12
jeg må desværre sige, at der ikke rigtig er noget jeg har kunnet bruge - dog tror jeg på roslev (har ikke testet det, da jeg ikke kører win2k mere), så jeg deler point mellem mig selv og ham...