Avatar billede bentc Nybegynder
11. marts 2002 - 11:39 Der er 6 kommentarer

Video i Powerpoint

Hej

Jeg har lavet en powerpoint præsentation hvori der indgår nogle Mpeg1 video klip. Disse video klip ligger som selvstændige filer og er ikke en del af powerpoint præsentationen. I øjeblikket linker Powerpoint bare til disse filer.
Kan disse filer blive en del af præsentationen, ligesom en wav file kan blive det ?

mvh BentC

Avatar billede jones_net Nybegynder
11. marts 2002 - 15:24 #1
Nej, det kan de desværre ikke:-(

/J
Avatar billede bentc Nybegynder
12. marts 2002 - 08:36 #2
Det var ærgeligt. Er der så én som ved om man kan lave relative links til video filer? Hvis man ikke kan det, så er det ret svært at flytte en præsentation over til en anden maskine.

mvh BentC
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. marts 2002 - 08:53 #3
Hvis du lægger filmen i samme bibliotek som din præsentation, så skulle der ikke være nogen problemer...

Når du har flyttet din præsentation, vil PowerPoint (PP) vil forsøge at finde en film, der hedder det samme som den du har sat ind. Og hvis den finder en film i samme bibliotek, så bruger den denne film.

Det kan ikke anbefales at lægge filmene i en mappe for sig selv, så risikerer du, at PP ikke finder dem:-(

Men det er altså ikke ret let at flytte en PP præs. rundt mellem flere maskiner, hvis du har film med i det... Det vil være meget lettere, hvis man laver det som links, men det er desværre heller ikke så pænt:-(

/J
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. marts 2002 - 11:13 #4
Dine mpeg filer kan sagtens blive en del af præsentationen - hvis du vælger "insert", "Objekt" linker du til filen.

Vælger du derimod "insert", "Video" eller "insert", "file" så implementere du fin film i filen.
Avatar billede bentc Nybegynder
12. marts 2002 - 11:36 #5
Hej Cgleerup
Jeg har prøvet begge metoder som du foreslår. Der er og bliver kun links.
Jeg mener det Jones net skriver er rigtigt. Det er det der virker her hos mig. Men vi kan selvfølgelig diskutere hvor smart det er, det er en helt anden sag. Der mener jeg Powerpoint kunne være lidt smartere.
Jones net: Tak for svaret. Send lige din kommentar som svar, så vil jeg kvittere med nogle point.

mvh BentC
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. marts 2002 - 11:39 #6
hvis du laver det til en projector så skal det virke