Avatar billede henrikkragh Nybegynder
11. marts 2002 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

pakke filer

Hvis jeg downloader en sang på en PC med internet og vil flytte filen til en anden computer uden internet hvordan gør jeg det. Der er ikke plads nok på en almindelig diskette men det er noget med at man kan pakke filen så den bliver mindre
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
11. marts 2002 - 10:28 #1
hvilket format er musikken gemt i?

Hvis det f.eks. er mp3, får du ikke meget ud af at pakke den... den er nemlig allerede komprimeret.
Avatar billede a-zartie Nybegynder
11. marts 2002 - 10:30 #2
WinZIP og WinRar har mulighed for at pakke en fil ud over flere disketter(www.winzip.com og www.winrar.com). Der er sikkert også en masse andre programmer der kan det samme. Hvis der er mulighed for at brænde det ned på en CD var det jo også en mulighed....
Avatar billede jimsim Nybegynder
11. marts 2002 - 10:33 #3
Du kan bruge WinZip http://www.winzip.com/ der kan du få den til at pakke den ned på disketter. Altså når den har brugt pladsen på den første diskette, spørger den efter en ny.
Du kan også bruge WinRar http://www.rarsoft.com/ eller WinAce http://www.winace.com , der kan du selv bestemme hvordan du vil splite din fil op, måske af størrelsen 1.3MB. Så vil den splitet fil op, og du kan så selv flytte dem over på disketter.
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. marts 2002 - 11:04 #4
du skal bruge winace version 23,87 og kan hentes på www.winace.USA
ellers kan du jo også bare brænde den ned på cd!
Avatar billede henrikkragh Nybegynder
11. marts 2002 - 11:21 #5
vil vil gerne vide hvordan jeg gør det hvis jeg har winzip??
Avatar billede jimsim Nybegynder
11. marts 2002 - 12:25 #6
Du h-klikker på den fil du vil have på diskette. Vælger "add to WinZip" Så åbner WinZip, i feltet "add to archive" skriver du a:\navn_på_fil.zip
Idet du vælger at gemme på a:\ kommer der et nyt felt op der hedder "multiple disk spanning" som står til automatic, det er fint nok. Tryk på add i højre hjørne, så begynder det hele...
Avatar billede henrikkragh Nybegynder
14. marts 2002 - 09:57 #7
findes der ikke disketter hvor der er plads til mere end de 1,44 MB?