Avatar billede nielslbeck Nybegynder
15. juni 1999 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man LILO til at starte Win2000?

Hvordan får man LILO til at starte win2000, UDEN at bruge NTLDR?
Avatar billede mark Nybegynder
15. juni 1999 - 12:44 #1
Har du Win9x på samme partion som Win2000?
Avatar billede sirius Nybegynder
15. juni 1999 - 14:12 #2
hvad er ntldr

men da jeg installerede det komden bare at spurgte når man tændte computeren om den skulle starte i 98 eller 2000
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
15. juni 1999 - 22:43 #3
Jeg har Win98 på en anden partition, og som det er nu, ligger NTLDR på Win98 partitionen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 23:29 #4
jeg ved det ikke men det har ikke ret meget med javascript at gøre
Avatar billede jumper Nybegynder
20. juni 1999 - 23:46 #5
Du gør det på akkurat samme måde, som da du satte LILO op første gang.

Kig evt. i /etc/lilo, der ligger config filerne vist til den.

I dem skriver du forskellige valgmuligheder ved opstart, samt hvilken partition der skal bootes på, når du skriver win98 eller win2k.

Kig også på http://www.sslug.dk/linuxbog

/Thor
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
21. juni 1999 - 16:36 #6
Problemet er, at Win2000 ikke bare startes op i roden, der skal startes fra WINNT biblioteket...
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
21. juni 1999 - 16:37 #7
UPS... Nu kan jeg godt se, at jeg er kommet til at oprette spørgsmålet i en forkert gruppe, UNDSKYLD!
Avatar billede theking Nybegynder
23. juni 1999 - 12:39 #8
Så vidt jeg ved, er det ikke muligt for LILO, at starte op i et bibliotek, og da slet ikke hvis du benytter NTFS!
Hvorfor kan du ikke benytte NTLDR, og så bare sætte visningstiden til 0 sek?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
23. juni 1999 - 12:55 #9
Okay, så må jeg vel bøje mig og benytte NTLDR...øv!
Tak for hjælpen...